چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کمیسیون های پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت

حوزه/ جمعی از پژوهشگران و محققان مهدویت در کمیسیون مهدویت و چالش‌های اجتماعی پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با ارائه مقاله‌های مختلف سستی و مسئولیت‌گریزی را از موانع تعجیل در فرج امام زمان(عج) دانستند و به بررسی و تبیین راهکارهای دور ماندن از این آسیب پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دومین نشست کمیسیون مهدویت و چالش‌های اجتماعی عصر امروز با حضور جمعی از پژوهشگران و متخصصان عرصه مهدویت در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این نشست یکی از پژوهشگران جامعه‌الزهرا(س) با اشاره به چالش‌ها و بایسته‌های پیش‌روی مراکز مهدوی و تبلیغ جهانی آموزه‌های مهدوی اظهار کرد: اگر در عرصه ارتباطات و تبلیغ جهانی آموزه‌های مهدوی موفق باشیم می‌توانیم در راستای مقدمه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) گام برداریم.

نجمه نجم ادامه داد: اگر به دنبال رهبری تحول اندیشه‌ها و عقاید در سطح جهانی هستیم باید انگیزه‌بخشی  هم

معتقد است همانگونه که در آیات متشابهه، لازم به تفکر در معنای دقیق آنها نیست، در اقوال و عبارات رمزی هم مأمور به کشف رمز نیستیم.

وی گفت: رویگردانی اکثر طالبان علم و عموم مردم و ظهور مدعیان دروغین مهدویت در بستر توقیت، از جمله آسیب‌هایی است که احمد افندی آنها را بر می‌شمارد.

 

چالش‌های یاس و ناامیدی در عرصه انتظار

علی بهبودی در کمیسیون مهدویت و چالش‌های فرهنگی پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت نیز، با اشاره به چالش یاس و ناامیدی در بحث ظهور اظهار کرد: یاس و ناامیدی موجب می‌شود که انسان دست به هرکاری بزند و از رشد و ترقی فاصله بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه هویت بحث انتظار در راستای امیدبخشی به شیعه است افزود: امیدداشتن به مدد و رحمت الهی و اینکه خدا هیچ‌گاه در وعده خود تخلف نمی‌کند کمکی برای این است که انسان از ناامیدی دوری کند.

این پژوهشگر مهدوی ارتباط با اولیا و علما را در برطرف کردن یاس و ناامیدی در حوزه انتظار را موثر دانست و گفت: در قرآن کریم تاکید شده که گناه و نافرمانی و گمراهی موجب یاس و ناامیدی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha