شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کمیسیون های پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت

حوزه/ عضو هیأت علمی مؤسسه آینده روشن مفهوم واقعی انتظار را تلاش و حرکت خواند و گفت: التزام عملی به راهکارهای پیشگیرانه و برون‌رفت از سستی به‌عنوان یک موضوع اصلی باید مورد توجه منتظر واقعی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصابر جعفری عصر امروز در دومین نشست کمیسیون مهدویت و چالش‌های اجتماعی که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه سستی و مسئولیت‌گریزی از جمله چالش‌های عصر غیبت است، اظهار کرد: سستی، مسئولیت‌گریزی، بی‌توجهی به سنت‌های الهی، بی‌انگیزگی و ترویج این روحیه، تسلط نداشتن به امور، یأس و ناامیدی و نگرش غیر واقع‌بینانه همه در به تاخیر انداختن ظهور مؤثر است چراکه اگر ما برای ظهور خود را آماده نکنیم دچار آسیب خواهیم شد.

وی با بیان اینکه گاهی افراد توقع دارند که مشکلات و سختی‌ها در مسیر حرکت آن‌ها وجود نداشته باشد، ادامه داد: انسان مؤمن باید بداند که مشکلات و حوادث طبیعی است و امام زمان(عج) به دنبال اصلاح این جامعه است و لازمه تحول در این جامعه نیازمند گذراندن سختی‌ها و مشکلات است.

عضو هیأت علمی مؤسسه آینده روشن گفت: فردی که به رسالت خود عمل نمی‌کند به ادا نکردن و تباه‌سازی حقوق امام می‌رسد؛ گاهی اوقات چهره دین را در ظواهر می‌بینیم درحالی‌که باطن نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است، خداوند متعال اجازه نداده که کفار بر مسلمانان غالب شوند اما با این حال ما گاهی نسبت به تسلط بیگانگان بی‌توجه هستیم.

وی با بیان اینکه کوتاهی کردن نسبت به وظایف موجب روبرو شدن با گرفتاری‌ها می‌شود، تصریح کرد: توجه به الگوها و دوری از افراد مسئولیت‌گریز، پیمان و عهد بستن با امام خود، توجه به آثار سستی، پرهیز از توجیه و داشتن برنامه، چشم‌انداز، راهبرد و التزام به آن، از جمله راهکارهای درمان سستی و مسئولیت‌گریزی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین  جعفری مفهوم واقعی انتظار را تلاش و حرکت خواند و مطرح کرد: التزام عملی به راهکارهای پیشگیرانه و برون‌رفت از سستی به‌عنوان یک موضوع اصلی باید مورد توجه منتظر واقعی قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha