پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کمیسیون های پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت

حوزه/ محقق مرکز تخصصی مهدویت حوزه گفت: ویژگی‌های کارگزاران نظام اسلامی به عنوان زمینه‌ساز حکومت مهدوی در کلام امام(ره) و رهبری بیان شده و برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند شناخت صحیح آنها هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام محمدرضا وطن‌خواه در کمیسیون «مهدویت و چالش‌های سیاسی» که در نوبت عصر برگزار شد، در مقاله‌ای با عنوان «مسئولیت‌گریزی برخی کارگزاران حکومت زمینه‌ساز ولایت عظمی و راه‌های برون‌رفت با تاکید بر بیانات امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای» اظهار کرد: اگر از خود بپرسیم چه باید کرد تا ظهور نزدیک شود، در جواب هم باید بگوییم زمینه‌ساز این امر، تقویت اسلام و تکمیل معارف الهی بر روی زمین است.

وی افزود: نمی‌توان بخشی از دین را مورد توجه قرار داد و بخش‌های دیگر را مسکوت گذاشت زیرا دین، مجموعه‌ای کامل و یکدست است و علاوه بر این پیاده‌سازی اسلام به عنوان کامل‌ترین دین، نیازمند تشکیل حکومت است.

پژوهشگر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و با پشتیبانی مردم و علما مستقر شده است گفت: به این ترتیب گامی مهم در راستای زمینه‌سازی برای ظهور برداشته شده است.

وی ادامه داد: بخش مهمی از وظایف حکومت اسلامی، بر عهده کارگزاران حکومتی است؛ در 40 سال گذشته که نظام اسلامی به بلوغ رسیده، با چالش‌هایی هم روبرو بوده‌ایم که یکی از آنها مسئولیت‌گریزی برخی از همین کارگزاران است.

حجت‌الاسلام وطن‌خواه خاطرنشان کرد: 6 دلیل برای این مسئله احصا شده که در واقع بر خلاف نظرات امام و رهبری هم هستند، یعنی دلایلی که با آرمان‌های انقلاب و امام در تضاد هستند.

این محقق حوزوی عنوان کرد: اگر نظر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب را در زمینه ویژگی‌های کارگزاران نظام جمهوری اسلامی به دقت مورد بررسی قرار دهیم، می‌توانیم خصوصیات مسئول تراز حکومت اسلامی را نیز به درستی تبیین کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha