جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 489188
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴
کمیسیون های پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت

حوزه/ رئیس کمیسیون «مهدویت و چالش‌های اعتقادی» پانزدهمین همایش دکترین مهدویت گفت: مقالات متعددی با محوریت کاوش در ابعاد مختلف مهدویت در این کمیسیون ارائه شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام آصف آگاه عصر امروز در مراسم اختتامیه این همایش که در سالن قدس مدرسه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به مقالات ارائه شده در کمیسیون «مهدویت و چالش‌های اعتقادی» ابراز کرد: مقاله‌های گوناگونی با موضوع توقیت، نظریه نوپایی یا دیرپایی اندیشه غیبت و ظهور و گزارشی از کتاب سلیمان بن قیس، نظریه پایان عصر دین، شناخت امام زمان(عج) و مدیریت ایشان، در این کمیسیون ارائه شدند.

وی افزود: مقالاتی نیز با موضوع سبک‌شناسی پژوهش‌های مهدوی و نیز متن‌پژوهی ارائه شدند، مقاله‌هایی علمی که شاهد تلاش نویسندگان آنها برای بررسی اندیشه مهدویت از ابعاد مختلف بودند.

رئیس کمیسیون مهدویت و چالش‌های اعتقادی با بیان اینکه روش‌شناسی پژوهش‌های مهدوی از بعد اعتقادی هم موضوع برخی دیگر از مقالات بود خاطرنشان کرد: در مجموع 17 مقاله با موضوعات محوری و اولویت‌دار در عرصه مهدویت در این کمیسیون ارائه شدند و مورد بحث و نقد قرار گرفت.

وی ادامه داد: آنچه در همه این مقالات مورد توجه واقع شده بود، اهمیت ورود نویسندگان و محققان دینی به مقوله مهدویت بود چرا که در دوره کنونی، با شبهات و سوالات زیادی پیرامون این مسئله روبرو هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha