شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سعید روحانی

حوزه/ مسئول ستاد کانون های فرهنگی مساجد استان قم، نهادهای حوزوی را از جمله مهمترین جایگاه های تبیین و ارایه راهکار در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سعید روحانی نشست علمی تخصصی اساتید قرآنی با موضوع نقش جامعه قرآنی در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی با محوریت مساجد در دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: مساله فعالیت های قرآنی و مساجد از جمله مهمترین فعالیت هایی است که در تحقق برنامه های فرهنگی نقش مهم و تعیین کننده دارد.

وی افزود: برگزاری این نشست علمی نیز گامی مهم در جهت شناسایی و تبیین کارکردهای بنیادین گام دوم انقلاب اسلامی و نقش مساجد و قرآنیان در این زمینه است؛ این نشست نیز در این راستا برگزار می شود.

حجت الاسلام  روحانی تصریح کرد: بیانیه گام دوم بسیار روان و مهم و تعیین کننده است و مقام معظم رهبری نیز این بیانیه را که حاصل سالها تجربه و تعمق و کار فراوان علمی و استفاده از روح ناب قرآن و کلام معصومین است به ما ارایه دادند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد استان قم بیان کرد: حوزه های علمیه و نهادهای حوزوی از جمله جامعه المصطفی که زمینه های جدی قرآنی دارند می توانند کمک رسان مجموعه های فکری در این حوزه باشند.

وی گفت: در این راستا به این نتیجه رسیدیم که توسعه فعالیت های قرآنی مساجد تحت یک سند جامع انجام شود و اگر قرار است فعالیت های قرآنی در مساجد انجام شود در این مسیر حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: پس از چند سال باید به شکلی فعالیت های قرآنی را پیش ببریم که به اندازه خود در تحقق آن گام های جدی را برداشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha