چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی

حوزه/ یک کارشناس مذهبی گفت: حال خوب داشتن فقط به شرط این است که با خدا رفیق شویم، زیرا دستور العمل های او واقعی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی در مراسم جشن ولادت امام زمان(عج) در خیمه الانتظار مشهد با اشاره به اینکه انسان دنبال رسیدن به آسایش و آرامش نسبی است، تصریح کرد: حال خوب داشتن فقط به شرط این است که با خدا رفیق شویم، زیرا دستور العمل های او واقعی است.

خطیب این مراسم با بیان اینکه آدم عاقل برای رسیدن به این امر و بهره بردن از لذت های دنیا و بیرون رفتن اضطراب از وجودش، از یک دستور کامل استفاده می کند، افزود: برای رسیدن به این آرامش باید کسی که از همه بیشتر بفهمد راهکار به انسان بدهد که بهترین مسیر از سوی خداوند در قرآن و اهل بیت(ع) بیان شده است.

حجت الاسلام و المسلمین مومنی، این سوال که چه کار کنیم که حال مان خوب شود؟ را این گونه پاسخ داد که حال خوب داشتن به ادعای ظاهری و عادت کردن به مصنوعی خندیدن نیست. در واقع درمان مقطعی برای خوب شدن یک درد راهکار رسیدن به آرامش نیست و باید در زندگی به دنبال واقعیات بود و در مصداق دچار اشتباه نشد.

وی، دستورالعمل قرآن و روایات برای رسیدن به حال خوب را تنها راه دانست و با تاکید براینکه روانشناسی که برخی به آن مراجعه می کنند بدون توجه به این دستورالعمل ها تاثیر ندارد، گفت: فرمول این دستورالعمل آیه ۲۰۰ سوره آل عمران است که می فرماید: « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ».

استاد حوزه با این مثال که کسانی که احترام پدر و مادر خود را نگه ندارند، در همین دنیا عذاب می بینند و به رستگاری نمی رسند، یادآور شد: لذت و حال خوب در گرو اطاعت از خدا و انجام دستورات الهی می باشد که یکی از این دستورها اقامه نماز است.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید صبر و صبوری به خرج دهد تا لذت عبادت را بچشد، دوری از گناه را نکته دیگر برشمرد و ابراز کرد: در این آیه از واژه «رابطوا» استفاده شده است؛ طبق روایت باید رابطه و ارتباط با امام زمان باشد که قلب انسان را بهاری کند، زیرا زندگی ما تحت اشراف ایشان است و در صورت ارتباط با امام، به حال بهاری می رسیم.

حجت الاسلام و المسلمین مومنی با بیان اینکه گناه نکردن موجب می شود که دل امام زمان(عج) شاد شود، گفت: هر روز باید به یاد آن حضرت باشیم زیرا ایشان هر روز به یاد ما هستند و برای‌مان دعا می کنند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه شب نیمه شعبان شب استجابت دعاست و باید از خدا بخواهیم که قلب مان مهدوی شود، با اشاره به داستان علی بن مهزیار در دیدار با امام زمان(عج)، گفت: بدانید اگر امام رضا(ع) سفارش کسی را به ولی عصر(عج) کنند، یقینا حضرت دست ما را می‌گیرند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha