پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله محمد حسین احمدی فقیه یزدی

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم از جوانان و آحاد مردم خواست از برکات و آثار پرفیض معنوی احیای شب نیمه شعبان غافل نشوند.

آیت الله احمدی فقیه یزدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که یکی از آداب بسیار مورد تاکید در ایام نیمه شعبان ، شب زنده داری در این شب عزیز است، اظهار داشت: توصیه بنده به همه مومنین و مومنات و به خصوص نسل جوان عزیز ما این است که از شب نیمه شعبان غافل نشوند چه آن که ما روایات زیادی در دست داریم که دعا در این شب پرفضیلت به عنایت الهی مستجاب می شود و حتی گفته شده که پروردگار عالم، گناهان کبیره را در این شب رحمت و مغفرت می بخشد.

وی با بیان این که احیای نیمه شعبان ارزش و فضیلت بسیاری به همراه دارد، گفت: به لطف الهی چند سالی است که پس از تاکیدات خاص علما و مراجع عظام تقلید، به تدریج شاهد توجه همگانی به بحث احیای نیمه شعبان به خصوص در شهرهای مذهبی همچون قم و مشهد هستیم و ان شاءالله که با همکاری رسانه ها زمینه ای فراهم شود که در همه کشور این برنامه ارزشمند اجرا گردد.

این استاد حوزه همچنین با بیان این که غسل در شب نیمه شعبان و استغفار در آن، موجب آمرزش معاصی می شود، اظهار داشت: امیرالمومنین (ع) در حدیث شریفی می فرمایند کسی که شب نیمه شعبان را احیا بدارد ، به خدا قسم که جان علی در ید قدرت اوست، حتماً پروردگار عالم پاسخ دعا و خواسته ی او را می دهد.

وی با اشاره به فضیلت بسیار بالای زیارت امام حسین(ع) در شب و روز نیمه شعبان گفت: شخصی که نیمه شعبان پایش به کربلا برسد، خدا این دستی که در حرم مطهر سیدالشهدا(ع) در این شب عزیر به سویش بلند می شود را نااُمید نمی کند و این مساله به جهت جایگاه رفیع قبولی دعا در زیر قبه سیدالشهدا (ع) است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha