پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عضویت در کلیساهای آمریکا در دو دهه گذشته افت داشته است

حوزه/ یک نظرسنجی جدید گالوپ نشان دهنده کاهش ۲۰ درصدی عضویت مردم در کلیساها در ایالات متحده در دو دهه اخیر به ویژه کلیسای کاتولیک بوده است. در این میان اسپانیایی تبارها و دموکرات ها بیشتر از کلیسا زده شده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، طبق نظرسنجی جدید گالوپ، در دو دهه گذشته درصد بالغین در ایالات متحده آمریکا که در کلیساها و دیگر موسسات دینی دیگر عضویت داشته اند، تا 20 درصد کاهش داشته است و در یک سال گذشته به کاهش 50 درصدی رسیده است.

 در میان گروه های جمعیتی عمده، بزرگترین ریزش در میان دموکرات ها و اسپانیایی ها ثبت شده است.

گالوپ اعلام کرد: عضویت در کلیسا در سال 1999 به میزان 70% بوده است. که این رقم نزدیک و یا اینکه بسیار بیشتر از بیشتر سال های قرن 20 بوده است. از زمان 1999 تاکنون رقم مذکور به صورت ثابت رو به کاهش گذاشته است، درحالی که درصد بالغین در ایالات متحده با هیچ وابستگی مذهبی از 8% به 19% درصد رسیده است.

درمیان مذهبیون در آمریکا، شاهد یک کاهش قابل توجه در عضویت در کلیساهای کاتولیک بوده اند، به طوری که این رقم در دو دهه اخیر از 76% به 63 % کاهش یافته است. عضویت در کلیساهای پروتستان ها نیز در همان دوره زمانی مذکور از 73% به 67% رسیده است.

در این میان کاهش عضویت در اسپانیایی تبارها در آمریکا  از سال 2000 از 68% به 45% کاهش داشته است که این رقم کاهش در مقایسه با آمریکایی های سفیدپوست و سیاه پوستان بسیار بیشتر بوده است.

یک اختلاف بزرگ را می توان در رابطه با وابستگی سیاسی دید به طوری که دموکرات های عضو کلیسا از 71% به 48% رسیده اند، در حالی که در مقایسه کاهش در میان جمهوری خواهان کمتر بوده و از 71% به 69% رسیده است.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha