جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه اشاره کردند: محور مقاومت که از سال ۲۰۰۰ میلادی تا ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸ و بعد از آن در عراق و سوریه به پیروزی های پی در پی دست یافته است، برای نابودی معامله قرن آماده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه اشاره کردند: محور مقاومت که از سال 2000 میلادی تا 2006 و 2008 و بعد از آن در عراق و سوریه به پیروزی های پی در پی دست یافته است، برای نابودی معامله قرن آماده است.

 

سید فضل الله لبنانی ها را به وحدت در برابر اسرائیل دعوت کرد

سید علی فضل الله در خطبه نماز جمعه به کشتار قانا اشاره کرد و گفت: این فاجعه منجر به شهادت و زخمی شدن بیش از دویست نفر شد و به وضوح دلیلی بود بر تروریست بودن دشمن صهیونیستی که به مردم عادی و حتی نیروی های سامان ملل متحد رحم نمی کند.

وی افزود: ما این کشتار وحشیانه را برای کسانی که به عادی سازی روابط با اسرائیل دعوت می کنند و خیال می کنند که آن موجب امنیت و استقرار منطقه است، یاد آوری می کنیم.

سید فضل الله لبنانی ها را به وحدت بیش تر در مقابل این رژیم که همچنان آن ها را تهدید می کند، دعوت کرد.

 

شیخ دعموش: حزب الله برای حل بحران اقتصادی منطقه تلاش می کند

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه نماز جمعه اشاره کرد: حزب الله بر عمل به مسئولیت داخلی خود مصمم است و برای حل بحران اقتصادی و مالی و جلوگیری از فروپاشی کشور با تمامی جهت های سیاسی همکاری می کند.

وی افزود: کشور در نتیجه عملکرد نادرست سیاسی طی سال ها و ده های گذشته با مشکل اقتصادی مواجه است و حل این مشکل نیازمند همکاری و مسئولیت پذیری همگی است.

شیخ دعموش در بخش دیگر خطبه گفت: لبنان در سال 1996 میلادی به فضل تکامل ملت، ارتش و مقاومت بر دشمن اسرائیلی پیروز شد و زمینه برای پیروزی بزرگ در سال 2000 میلادی مهیا کرد.

وی افزود: مقاومت از 1996 تا 2019 میلادی پیشرفت کرده و بر عزم، اراده و قدرت آن افزوده شده است و بر حمایت از لبنان و دفاع از آن در برابر تهدید های اسرائیل مصصم  است.

 

شیخ یاسین: مبارزه با فساد واجب است و اختیاری نیست

شیخ علی یاسین رئیس انجمن علمای صور در خطبه نماز جمعه به وجود تناقض آشکار در گفتار و عمل سیاستمداران در تمامی سطوح اشاره کرد.

 وی اشاره کرد: مبارزه با فساد اختیاری نیست، بلکه بر همگی واجب است؛ سیاستمداران باید قبل از  اینکه صبر مردم تمام شود و وارد خیابان شوند، مشکل اقتصادی را حل کنند.

شیخ یاسین به ملت فلسطین به ویژه اسیران درود فرستاد و از جناح های فلسطینی خواست از مقاومت حمایت کنند؛ چرا که آن تنها راه برای آزادی اسرا و سرزمین فلسطین است.

 

شیخ حبلی: محور مقاومت برای نابودی معامله قرن آماده است

شیخ صهیب حبلی روحانی اهل سنت لبنان در خطبه نماز جمعه اشاره کرد: بعد از پیروزی نتانیاهو در انتخابات، توطئه معامله قرن بار دیگر به دایره توجهات بازگشته است و در مرحله بعدی تغییرات منطقه از فلسطین تا جولان اشغالی و لبنان قابل توجه خواهد بود.

وی افزود: اقدامات ترامپ در خصوص قدس و بلندی های جولانی حکایت از پروژه ای مشابه برای به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر مزارع شبعا و تلال کفرشوبا و روستای الغجر در لبنان دارد.

شیخ حبلی تاکید کرد: محور مقاومت که از سال 2000 میلادی تا 2006 و 2008 و بعد از آن در عراق و سوریه به پیروزی های پی در پی دست یافته است، برای نابودی معامله قرن آماده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha