سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دستگیری یک آمریکایی که ایلهان عمر و نمایندگان دموکرات را به مرگ تهدید کرده بود

حوزه/ یک آمریکایی اهل ایالت فلوریدا، به خاطر تهدید به مرگ چندین نماینده دموکرات آمریکا از جمله ایلهان عمر، نماینده مسلمان محجبه در کنگره، اخیرا دستگیر شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، یک مرد آمریکایی در ایالت فلوریدا، به خاطر پیام های تهدید آمیز علیه چندین نماینده پارلمانی دموکرات از جمله ایلهان عمر که او را «یک عضو طالبان» خطاب کرده بود دستگیر گردید.

طبق گزارش های خبری چندگانه ، جان کلس یک شهروند آمریکایی 49 ساله  چندین بار با دفتر نمایندگان دموکرات از جمله «رشیده طلیب»، سناتور «کوری بوکر» و «اریک سوالوت» تماس گرفته و پیام های تهدیدآمیزی گذاشته بود. کلس پیام های صوتی تهدیدآمیزی برای هر سه دفتر گذاشته و در همان جا نیز به ایلهان عمر اهانت کرده و تهدیدات اسلام هراسی علیه او انجام داده بود.

این فرد در پیام هایش گفته بود: «تو شانس آوردی که اکنون فقط تهدید می شوی! وقتی که کار کشور به جنگ برسد، آن وقت بیشتر از تهدید در انتظارت است و زندگی ات را از دست خواهی داد!»

گفته می شود ایلهان عمر نماینده مسلمان محجبه از مینه سوتا و رشیده طلیب نماینده فلسطینی تبار مسلمان از میشیگان، نخستین نمایندگان زن مسلمان  منتخب در کنگره آمریکا محسوب می شوند و از زمان روی کار آمدن با حملات و تهدیدات زیادی به مرگ مواجه شده اند.

 

گفتنی است جمعه هفته گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ویدئویی بریده شده از بخشی از سخنرانی ایلهان عمر را در توئیتر به اشتراک گذاشت و مدعی شد که این نماینده مسلمان، حمله 11 سپتامبر را دست کم گرفته و ناچیز شمرده است. از آن زمان تاکنون حملات متعصبانه و کور علیه این نماینده پارلمان آمریکا به اوج خود رسیده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha