پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طلاب مدارس علمیه قزوین

حوزه/ اگر آحاد جامعه آشنای به فرهتنگ انتظار باشند و بدانند که انتظار یعنی خود را آماده کردن برای ظهور، قطعا جامعه را از تمام بدی ها مبرا ساخته و دلها را برای قبول حضرت ولی عصر (عج) آماده می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در اردوی میثاق طلبگی دو، در جمع طلاب مدارس علمیه استان قزوین که در مسجد امیرالمومنین (ع) شهرستان آوج برگزار شد ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت باسعادت حضرت ولی عصر (عج)، گفت: یکی از فلسفه های مهم انتظار این است که تحرکی در بشریت ایجاد شود تا خود را آماده پذیرش فرستادگان الهی کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: منتظران واقعی علاوه بر اینکه دعا می کنند لحظه فرج زودتر فرا برسد باید خود نیز اقداماتی که تشخیص می دهند در دوره غیبت بر عهده دارند را انجام بدهن، از جمله این اقدامات اصلاح خود و جامعه است تا از این طریق بستر ظهور فراهم شود.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: فرهنگ مهدویت باعث محبت و دوستی با اهل بیت (ع) بویژه امام زمان (عج) می شود، چرا که دوستی با اهل بیت (ع) موجب می شود مردم به آنچه ائمه(ع) از آنها خواسته اند عمل کرده و از آنچه منع شده اند، دوری کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: اگر آحاد جامعه آشنای به فرهنگ انتظار باشند و بدانند که انتظار یعنی خود را آماده کردن برای ظهور، قطعا جامعه را از تمام بدی ها مبرا ساخته و دلها را برای قبول حضرت ولی عصر (عج) آماده می کنند.

طلاب مباحثه را جدی بگیرند

 حجت الاسلام والمسلمین عباسی ضمن قدردانی از معاونت تهذیب حوزه علمیه قزوین به خاطر برگزاری این اردوی سه روزه در شهرستان آوج، بیان کرد: شهرستان آوج یکی از شهرهای عالم پرور بوده و بسیاری از علمای مطرح در این شهر زندگی می کردند و طلاب جوان باید از آنان الگو بگیرند.

وی، مباحثه را مهم دانست و اظهارکرد: امروز مباحثه در حوزه های علمیه کمرنگ است که باید طلاب در این زمینه نیز تلاش جدی داشته باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha