شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین بهرامی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بهرامی در بازدید از مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) ورزنه در جمع طلاب، گفت: طلبه باید جدای از دریافت مدرک، سواد واقعی داشته باشد که بتواند منادی اهل بیت(ع) و مبلغ دین باشد و جوابگوی نیازهای جامعه امروز باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهرامی در بازدید از مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) ورزنه در جمع طلاب، کارکنان و اساتید این مدرسه گفت: اگر زندگی بر اساس آن چیزی که در نظام مادی به آن نگاه می کنیم، باشد، اشتباه بزرگی است، چون انسان یک مسیر تکراری مادی روزمره شبیه زندگی حیوانی را طی می کند.

وی با اشاره به اینکه نظام ارزش گذاری انسان به میزان عقل و روح و معنویت انسان است، متذکر شد: امروز حتی کسانی که به دین قائل نیستند ارزش گذاری انسان را بر مبنای عقل، فکر، تدبیر و دانش او بنا نهاده اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان افزود: در پرتو نورانیت آموزه های ائمه اطهار(علیهم السلام) و پیامبران الهی، ارزش انسان  به میزان علم، معنویت و عمل عجین شده با علم اوست و بر اساس آموزه های دینی عقل کسی بیشتر است که عبودیت او نسبت به خدا بیشتر باشد، حوزه علمیه آمده است ما را به این تکامل برساند.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی گفت: در این مقطع سنی که اوج عواطف، احساسات، استعداد، فکر و انگیزه است، تا می توانید مطالعه کنید و از این فرصت جوانی و فرصت تحصیل مقدماتی در حوزه های علمیه بهره برداری کنید و خود را درگیر این حرف ها که این کتاب کاربردی نیست یا اینکه خیلی پیشرفته نیست نکنید از همه فرصت ها، کمال استفاده را بکنید، چرا که این فرصت چند ساله که در حوزه های علمیه می‌گذرانید فقط یک افق به شما نشان داده می شود و یک جوی بسیار باریک از اقیانوس را برای شما باز می کند.

وی با استناد به روایتی از حضرت امام حسن عسکری(ع) که می‌فرمایند: رسیدن به خدا امکان ندارد مگر از شب زنده داری  ادامه داد: آن زمانی که همه خوابند، تشنگان معرفت الهی بیدارند، آن زمانی که همه جا تاریک است برای عده‌ای روشن است و زمانی که ایام استراحت عده‌ای است زمان پرواز عده ی دیگری است از بیداری شب، نماز شب، جوانی و توسل به اهل بیت(ع) و ماه شعبان استفاده کنید.

وی خاطر نشان کرد: اینها نعمت‌های الهی است که خداوند به ما داده است، نعمت های بزرگی مثل رجب، شعبان، رمضان، قرآن، توسل را برای همه یکسان قرار داده است و فرقی بین اصفهان قم و نجف نیست «و هو معکم این ما کنتم» .

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان اصفهان یادآور شد: رمز بهره بردن از این نعمت های الهی اخلاص و توجه به خداوند است، حتما باید ارتباط نزدیکی با امام زمان(عج) داشته باشیم، اگر شب اینچنین شد، روزمان نورانی خواهد شد و با بیداری در شب و توسل به اهل بیت(ع) روز خود را بیمه می کنیم و توفیقات روز خود را رقم میزنیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون متوجه این نعمت ها نمی شویم ولی با گذشت زمان طولانی نسبت به آن حسرت خواهیم خورد اظهار داشت: یک جوان مانند هواپیما سیر صعودی دارد اما باید قدر خود را بداند و از این فرصت ها استفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی با بیان اینکه "من کان لله کان الله له" هر که برای خدا باشد خدا برای اوست  ابراز داشت: اکنون بسیاری از نهادها و سازمانها برای به کارگیری خواهران طلبه اعلام آمادگی کردند و با توجه به آینده شهر و افزایش جمعیت نیاز است که خواهران طلبه ای با سواد تحویل جامعه داده شود و این وظیفه شما را سنگین می کند که باید تلاش بیشتری انجام دهید.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان اصفهان ادامه داد: طلبه باید جدای از دریافت مدرک، سواد واقعی داشته باشد که بتواند منادی اهل بیت(ع) و مبلغ دین باشد و جوابگوی نیازهای جامعه امروز باشد.

وی تاکید کرد: اولین و آخرین پیام من به شما اینکه خوب درس بخوانید خوب نوکری امام زمان(عج) را بکنید و راه آن تقوا، نماز شب، نماز اول وقت است و توفیق تحصیل در حوزه علمیه در دوران جوانی را قدر بدانید و خودتان را برای آینده ای که راه طولانی در پیش داریم مجهز و مسلح کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha