سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سردار کارگر

حوزه/ رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: این بنیاد از سال ۹۳ تا ۹۷ اقدام به چاپ و نشر بیش از سه هزار عنوان کتاب درزمینهٔ دفاع مقدس کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، سردار بهمن کارگر، امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، با اشاره به روند احداث باغ موزه دفاع مقدس در بجنورد، اظهار کرد: اگر به همت مسئولان استانی باغ موزه دفاع مقدس خراسان شمالی آماده و افتتاح شود، گوشه‌ای از ازخودگذشتگی، ایثار و حماسه‌هایی که مردم این استان در دفاع مقدس یا در دفاع از حرم اهل‌بیت داشتند به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 20 درصد آثار در این موزه به نمایش گذاشته شده راجع به انقلاب است، گفت: لذا این موزه، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خواهد بود که این موضوع می‌تواند نقش خراسان شمالی را در انقلاب اسلامی نشان دهد.

سردار کارگر با اشاره به ضرورت ساماندهی یادمان‌های شهدای گمنام در استان، افزود: این موضوع طبق تأکید استاندار خراسان شمالی در حال انجام بوده و قرار است تا پایان امسال تمام یادمان‌های شهدای گمنام در استان ساماندهی شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مقرر شده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خراسان شمالی سالانه 50 عنوان کتاب به چاپ برساند، گفت: در مورد نگارش کتاب‌های دفاع مقدس منابع کم نداریم؛ زیرا می‌توانیم به تعداد بچه رزمنده‌ها و شهدا و جانبازان و آزاده‌ها کتاب بنویسیم.

سردار کارگر اظهار کرد: در این زمینه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از سال 69 تا سال 93 تنها 700 عنوان کتاب چاپ کرده بود ولی از سال 93 تا 97 بیش از سه هزار عنوان کتاب چاپ شده است.

وی ادامه داد: این آمار به آن معنا است که در 27 سال تنها 700 عنوان کتاب ولی ظرف چهار سال ۳ هزار عنوان کتاب در زمینهٔ دفاع مقدس از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

سردار کارگر با اشاره به احداث باغ‌موزه‌های دفاع مقدس در استان‌های مختلف کشور، اظهار کرد: در سال 96 تعداد 10 باغ موزه دفاع مقدس به بهره‌برداری رسید و در سال 97 هم شش موزه آماده بهره‌برداری شد.

وی اضافه کرد: این شش موزه هم‌زمان با سوم خردادماه امسال به‌صورت رسمی افتتاح می‌شوند و افزون بر این شش باغ موزه دیگر هم در دهه فجر به بهره‌برداری خواهند رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha