پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار مدیر کل ارشاد اسلامی قم با آیت الله فاضل

حوزه/ باید از ابزار هنر برای ترویج ارزش های دینی استفاده کنیم و بدون هنر ارزش های دینی اصلا قابل ترویج نمی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی امروز در دیدار مدیر کل ارشاد اسلامی قم گفت: جشنواره نماز که از سوی این اداره کل برگزار می شود امر بسیار خوب و حیاتی برای امروز کشور ماست و اگر امروز از دریچه هنر برای دین استفاده نکنیم یک خسارت بزرگ و عقب ماندگی مهم خواهیم داست.

وی افزود: باید از ابزار هنر برای ترویج ارزش های دینی استفاده کنیم و بدون هنر ارزش های دینی اصلا قابل ترویج نمی باشد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با مهم خواندن امر نماز و لزوم ترویج آن بین مردم به خصوص جوانان خاطر نشان ساخت: اگر امروز جوانان ما با نماز پیوند بخورند خیال ما راحت راحت می شود چرا که به فرموده روایات اگر روز قیامت نماز پذیرفته شود همه چیز پذیرفته می شود و اگر نماز مقبول حق واقع نشود خدای متعال باقی اعمال صالح را نیز قبول نمی کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  با اشاره به لزوم درست ادا کردن نماز با شرایط آن گفت: تهذیب نفس با درست کردن نماز و انجام شرایط آن شروع می شود و بدون نماز اصلا تهذیب نفس معنایی ندارد و این امر مهم باید به جوانان آموزش داده شود.

آیت الله فاضل لنکرانی خاطر نشان ساخت: کل کشور باید در این موارد و در انجام این گونه جشنواره ها ازقم الگو بگیرندو از طرفی نیز فیلمسازان و هنر مندان ما نیز باید وارد این عرصه مهم شوند و در مورد نماز کارهای بیشتری انجام پذیرد.

وی افزود: در فیلم های صدا و سیما باید به سراغ سوژه ها و مفاهیم ارزشی خودمان برویم و در مورد مفاهیم والایی  مثل بحث انتظار حضرت حجت عج، نماز، لقمه حلال، پاکدامنی و سایر مفاهیم دینی فیلم ها و آثار فاخری برای عرضه به جامعه تولید شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در پایان با انتقاد از کسانی که سعی می کنند آلام و مشکلات خود را از طریق گناه و معصیت تسکین بدهند گفت: چرا برخی برای تسکین آلام و مشکلات خود پناه به گناه و معصیت الهی می آورند و حال آنکه آرامش حقیقی در پرتو نماز، تلاوت قرآن و در یک کلام یاد خداست.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha