چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
منتظران ظهور

حوزه/ امام جمعه سرایان کسب معرفت را مهم ترین شاخصه ی منتظران ظهور دانست و تصریح کرد : مهم ترین شاخصه های منتظران، کسب معرفت و شناخت آن امام همام است.

حجت الاسلام نجمی پور امام جمعه سرایان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در بیرجند، با بیان اینکه منتظر واقعی کسی است، که به شناخت حقیق امام زمان برسد، گفت: منتظران واقعی باید با مطالعه درباره سیره ی امام عصر(عج)، آگاهی و شناخت خود را در این زمینه تعمیق و گسترش دهند، تا برای ظهور امام زمان (عج) تلاش کنند.

وی ادامه داد: مردم زمینه ساز ایجاد حکومت ها هستند، که پشتیبانی و حمایت آن ها باعث ایجاد نظام ها می شود، لذا مردم می توانند زمینه ساز ایجاد حکومت امام زمان (عج) باشند.

امام جمعه سرایان به نقش غیرقابل انکار مردم در ایجاد حکومت ها اشاره و تصریح کرد: نقش مردم در ایجاد حکومت ها همیشه غیر قابل انکار بوده؛ در پیروزی انقلاب اسلامی اگر مردم امام و انقلاب را همراهی نمی کردند،نظام جمهوری اسلامی به تحقق نمی رسید.

حجت الاسلام نجمی پور با اشاره به اینکه گناه باعث به تاخیر افتادن ظهور منجی عالم بشریت می شود خاطرنشان کرد: هر گناهی که هر کدام از ما شعیان انجام دهیم، در تاخیر افتادن ظهور امام زمان شریکیم، که برای ظهور امام زمان باید از خودمان شروع کنیم.

وی به آیه " یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکمْ وَ أَهْلِیکمْ ناراً" اشاره کرد و افزود: همیشه باید ابتدا خودمان را اصلاح و باید منتظران واقعی امام زمان(عج) ابتدا بدنبال اصلاح خودشان باشند.

امام جمعه سرایان با بیان اینکه باید منتظران امام زمان (عج) تشنه ظهور امام باشند، عنوان کرد: ما منتظر سازش کار نمی خواهیم، منتظر واقعی کسی است که بدنبال زمینه سازی برای ظهور باشد.
حجت الاسلام نجمی پور به شناساندن شخصیت امام زمان(عج) به همه ی عالم تاکید کرد و گفت: ما نسبت به ظهور منجی عالم بشریت باید جامعه را آماده کنیم، به طوری که با تبلیغات و معرفی اسلام ناب محمدی و الگو برداری از سیره امامان معصوم در صدد شناساندن شخصیت واقعی امام زمان(عج) به بشریت باشیم.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت خطبه های نماز جمعه برای معرفی حضرت مهدی(عج) استفاده کرد، تصریح کرد: باید از خطبه های نماز جمعه که پتانسیلی عظیم است، برای معرفی امام زمان(عج) استفاده کرد، تا قدمی برای ظهور ایشان برداشته باشیم.

امام جمعه سرایان، کسب معرفت را مهم ترین شاخصه ی منتظران ظهور دانست و خاطرنشان کرد : مهم ترین شاخصه های منتظران، کسب معرفت و شناخت آن امام همام است.

انتهای خبر/ ن
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha