شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر حوزه علمیه العروة الوثقی لاهور پاکستان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید جواد نقوی در دیدار با روحانی اهل سنت گفت: علم، نور است و موثرترین سلاح علیه تکفیر است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مولوی عمران بشیر روحانی برجسته اهل سنت از مدیر حوزه علمیه العروة الوثقی لاهور بازدید و با مدیر این حوزه علمیه دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد نقوی در دیدار با این روحانی برجسته اهل سنت گفت: علم، نور است نه زوال و به علت همین ما برای علم تلاش می‌کنیم و تمام شیعه و سنی می توانند از مدرسه ما استفاده کنند و بر این باوریم که نابودی تروریسم و تکفیریت فقط با علم ممکن است،«علم» موثرترین سلاح علیه تکفیر است.

مولوی عمران بشیر روحانی اهل سنت هم تلاش حوزه حوزه علمیه العروة الوثقی لاهور در مورد وحدت اسلامی را قابل تحسین دانست و اظهار داشت: در پاکستان برای اولین بار است مدارس برای اتحاد بین مسلمین فعالیت می کنند، چون قبلا دشمنان از مدارس دینی به اسم جهاد سوء استفاده می کردند و مدارس هم بدنام شدند در صورتی که مدارس دینی پاکستان مستحکم ترین نهاد مردمی دنیا است.

وی افزود: تقسیم مساجد باعنوان شیعه سنی و دیگر بسیار نگران کننده است چون مساجد فقط خانه خدا است و خانه خدا برای همه ی انسانها مشترک است.

این روحانی اهل سنت در پایان اظهار داشت: نظام تعلیم حوزه علمیه العروة الوثقی لاهور قابل تحسین است و از ا ینکه در این حوزه علمیه حتی طلاب اهل سنت هم تحصیل می کنند بسیار خوشحال شدم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha