شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
همایش «مهدی الامم» علمای اهل سنت آذربایجان غربی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: مسئله مهدویت یکی از موضوعات وحدت بخش است و باید علمای شیعه و سنی آن را در منابر و سخنرانی‌های خود برای مردم تبیین کنند تا همگی با بینش درست و عمیق در مورد حضرت مهدی (عج) جزو منتظران حقیقی حضرت باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امروز در همایش «مهدی الامم» ویژه علمای اهل سنت که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن ایام ولادت حضرت ولی عصر(عج)، اظهار داشت: علی رغم اختلافات اندکی که بین علمای شیعه و اهل سنت در زمینه مباحث مهدویت وجود دارد، مسئله مهدویت مباحث مهمی را شامل می‌شود که از جمله آن تبیین درست بحث آخرالزمان است که منجر به تحول در نگرش و رفتار مسلمانان خواهد شد.

وی ادامه داد: با ظهور امام عصر (عج) همه نعمت‌های الهی در اختیار بندگان قرار خواهد گرفت و برعکس تبلیغ‌های غربی که آخرالزمان را تاریک پر از بلایا معرفی می‌کنند، امنیت و ثبات به دست صالحان در زمین استقرار خواهد یافت.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: مسئله مهدویت یکی از موضوعات وحدت بخش است و باید علمای شیعه و سنی آن را در منابر و سخنرانی‌های خود برای مردم تبیین کنند تا همگی با بینش درست و عمیق در مورد حضرت مهدی (عج) جزو منتظران حقیقی حضرت باشیم.

ماموستا بیضاوی، امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز در این همایش با اشاره به احادیث اهل سنت در بیان عظمت وجودی امام زمان(عج)، گفت: باید برای وحدت بیش از پیش مسلمانان به مسائل مشترک شیعه و سنی تاکید شود که یکی از مصادیق بارز آن موضوع مهدویت است.

حجت الاسلام فعال آذر، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی نیز در این مراسم یکی از نکات مشترک بین شیعه و سنی را موضوع مهدویت دانست.

همچنین در این همایش احکام ائمه جمعه و جماعت اهل سنت شهرستان های استان نیز توسط حجت الاسلام والمسلمین قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه اعطا شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha