پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
میلاد امام زمان / نیمه شعبان

حوزه/ سربازان گمنام امام زمان(عج) در طول شبانه روز در آمادگی کامل قرار دارند، تا هیچ کسی نتواند به امنیت مردم خدشه ای وارد کند و در این زمینه همواره از خوگذشتگی نشان داده‌اند

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حضرت حجت بن‌ الحسن امام دوازدهم(عج) فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شیعیان است؛ ایشان در پانزدهم ماه شعبان 255 ق، علی رغم مراقبت‌های ویژه مأموران حکومت عباسی، در خانه امام عسکری (ع) چشم به جهان گشودند. 

حضرت مهدی(عج) در حالی که جاسوسان و مأموران خلیفه عباسی تمام وقایع خانه امام یازدهم علیه السلام را زیر نظر داشتند، در کمال امنیت و بدون آن که دشمنان بویی ببرند، در سحرگاه روز جمعه نیمه شعبان قدم به جهان هستی گذاشتند.

 پس از پنج سال زندگی تحت سرپرستی پدر و مادر بزرگوارشان نرجس خاتون، در سال 260 ق به دنبال شهادت حضرت عسکری (ع) همچون حضرت عیسی (ع) و حضرت یحیی (ع) که در سنین کودکی عهده دار نبوّت شده بودند، در پنج سالگی منصب امامت شیعیان را عهده دار شدند، آن بزرگوار پس از سپری شدن دوران غیبت با تشکیل حکومت عدل جهانی احکام الهی را در سرتاسر زمین حاکمیت خواهد بخشید.

در ایام مبارک نیمه شعبان و تولد یگانه منجی عالم بشریت بر آن شدیم تا گفت و گویی با تنی چند از روحانیون شیعه و سنی خراسان‌جنوبی در این زمینه داشته باشیم، که خواندنش خالی از لطف نیست.
 

تنها به یاد امام زمان(عج) بودن کافی نیست

حجت الاسلام عباسعلی خزاعی امام جمعه شهرستان نهبندان در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، ضمن تبریک میلاد امام زمان(عج)، اظهار کرد: قطعا با ظهور یگانه منجی عالم بشریت، پرچم عدالت و آزادگی در سرتاسر عالم به اهتزاز درخواهد آمد و این کار دیر نخواهد بود.

وی با اشاره به این نکته که در روایات فراوان، از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که "مردی از خاندان او به نام حضرت مهدی(عج) قیام خواهد کرد و بنیان ستم را واژگون خواهد ساخت"، یادآور شد: فرمانروایان ستمگر عباسی با اطلاع از این روایت در پی آن بودند، که در همان ابتدای ولادت امام مهدی(عج) ایشان را به قتل برسانند، لذا از زمان امام جواد(ع)، زندگی امامان معصوم(ع) با محدودیت‌های بیشتری همراه شد و در زمان امام حسن عسکری(ع) به اوج خود رسید، به گونه‌ای که کمترین رفت وآمد به خانه آن بزرگوار از نظر دستگاه حکومت، مخفی نبود.

امام جمعه شهرستان نهبندان ضمن اشاره به سخنی از رسول گرامی اسلام (ص) مبنی بر این‌که "هر کس بمیرد و امام زمان(عج) خود را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است"، متذکر شد: با توجه به این روایت، نشناختن امام زمان(عج) خود، به معنی عدم ارتباط با امام است و ارتباط نداشتن با امام، یعنی قطع پیوند هدایت با خداوند و این همان مرگ جاهلیت و خروج از دین و گمراهی است. مردم هر عصر و زمانی بایستی علاوه بر شناخت امام زمان(عج) همواره به یاد ایشان نیز باشند و قطعا اگر این‌طور باشند، ایشان نیز به یاد ما خواهند بود.

حجت الاسلام خزاعی با بیان این مطلب که در حال حاضر در عصر غیبت کبری به سر می‌بریم، اذعان داشت: همه ما وظیفه داریم، که با فلسفه عصر غیبت کبری امام عصر(عج) آشنا شویم

وی در ادامه صحبت‌هایش به نامگذاری روز ۱۵ شعبان به عنوان روز سربازان گمنام امام زمان(عج)، افزود: نامگذاری این روز بزرگ توسط بنیانگذار حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)صورت گرفت

امام جمعه نهبندان اضافه کرد: سربازان امام زمان(عج) مردان بزرگ و انقلابی هستند، که هر آنچه در توان دارند، را در راستای امنیت پایه های نظام، مقام رهبری و همه اقشار جامعه در طبق اخلاص گذاشته اند.

مسلمانان زمینه ساز ظهور باشند

مولوی حسینی امام جمعه اهل سنت طبس مسینا نیز در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) را تبریک گفت و با تاکید بر این‌که اعتقاد به آمدن مهدی موعود(عج) در هر مکتبی وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به این‌که یهود و نصرانیت‌ در کل دنیا کمر بر نابودی اسلام بسته‌اند، بایستی همه مسلمانان دنیا اعم از شیعه و سنی تلاش کنند که زمینه ظهور آقا امام زمان(عج) را فراهم کنند.

وی، وحدت را زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت(عج) دانست و تصریح کرد: امروز بحث شیعه و سنی نیست، بلکه بحث اسلام و کفر است و بایستی مسلمین سراسر جهان به این مهم توجه داشته باشند‌

مولوی حسینی با اشاره به نامگذاری روز سربازان گمنام امام زمان(عج)، عنوان کرد: بر کسی پوشیده نیست که امنیت و آسایش امروزی همگی ما مرهون تلاش‌ها و زحمات خالصانه این عزیزان است که جای تقدیر و تشکر دارد.

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا ادامه داد: سربازان گمنام امام زمان(عج) در طول شبانه روز در آمادگی کامل قرار دارند، تا هیچ کسی نتواند به امنیت مردم خدشه ای وارد کند و در این زمینه همواره از خوگذشتگی نشان داده‌اند.

وی با بیان این‌که مقابله همه جانبه با قاچاقچیان مواد مخدر و اخلالگران در بازار سکه و ارز از جمله فعالیت‌های سربازان گمنام بوده و هست، تاکید کرد: شناسایی باندهای فساد اقتصادی از دیگر تلاش‌های شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) بوده است، چرا که با تلاش‌های شبانه‌روزی این عزیزان، از هدررفت سرمایه‌های زیاد ملی جلوگیری شده است.

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا ادامه داد: همان‌طور که منجی عالم بشریت در آخرالزمان خواهند آمد و ریشه یهود و نصارا‌ را از بیخ خواهند کند، سربازان گمنام امام زمان(عج) نیز با جان و دل خالصا برای خداوند کار می‌کنند و با ظلم و ستم به مقابله می‌پردازند.

نور مهدوی همانند خورشید بر عالم می تابد

حجت الاسلام نوری امام جمعه شوسف نیز در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند با بیان‌ این‌که اعتقاد مسلمانان بر این است، که امام عصر(عج) حجت حق در حال حیات است، ابراز کرد: پیامبر(ص) در زمان خودش برای مردم بشارت داده بودند، که حجت حق خواهد آمد و دنیا را پر از عدل و داد می کند، آن زمان که دنیا ازجور و ستم پرشده باشد.

امام جمعه شوسف با اشاره به این نکته که بنا بر آیات و روایات موجود "اگر حجت حق نباشد زمین آرامش ندارد"، اذعان داشت: بنابراین برای مردم لازم است که در ۱۵ شعبان جشن بگیرند، دعا بخوانند و برای تعجیل ظهورش دعا کنند.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: روحانیون و مبلغین دینی بایستی درمورد ظهور، علم، قدرت و غیبت آن حضرت در محافل و مجالس مختلف سخنرانی کنند و اطلاعات لازم را به مردم بدهند.

امام جمعه شوسف از وجود امام زمان(عج)به عنوان خورشید پشت ابر یاد کرد و گفت: اگر چه ایشان در بین ما نیستند، ولی همانند خورشید پشت ابر بوده و همگان از برکات وجودی وی بهره‌مند می‌شوند.

وی انقلاب امام زمان(عج) را، انقلاب فرهنگی دانست و گفت: انقلاب اسلامی دارای گستره‌ جهانی است و در بحث آمادگی و فرهنگ‌سازی در این خصوص بایستی تلاش شود.

امام جمعه شوسف، انتظار ظهور و فرج امام زمان(عج) را از وظایف شیعیان در دوران غیبت برشمرد و افزود: منتظر واقعی امام زمان(عج) باید به درستی به وظایف خویش عمل کنند

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری ۱۵ شعبان به عنوان روز سربازان گمنام امام زمان(عج) و قدردانی از فعالیت این عزیزان، ابراز کرد: این بزرگواران بدون وابستگی حزبی و گروهی تنها در راستای حفظ منافع نظام و مردم فعالیت دارند.

امام‌جمعه شوسف ادامه داد: عمل به وظایف قانونی، دینی و انقلابی، بهره گیری از علوم و فنون جدید و اخلاص با حفظ استقلال کامل که جزو سرمایه آن‌ها محسوب می شود، به نقش آفرینی مشغول هستند.

حجت الاسلام نوری، هوشمندی و تلاش جدی سربازان گمنام امام زمان (عج) را موجب شکست توطئه های دشمنان در ابعاد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دانست و افزود: این روند همچنان با بصیرت و درایت در راستای آرمان های نظام ادامه دارد.

گزارش: فرزانه احمدی

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha