جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در دیدار جمعی از اقلیت های مسلمان انگلیس که به زیارت حرم حضرت عباس (ع) مشرف شدند، گفت: از تلاش برادران برای حفظ دین و ارزش های آن و تمسک به کانون خانواده تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در دیدار جمعی از اقلیت های مسلمان انگلیس که به زیارت حرم حضرت عباس (ع) مشرف شدند، گفت: از تلاش برادران برای حفظ دین و ارزش های آن و تمسک به کانون خانواده تشکر و قدردانی کرد.

وی اشاره کرد: جوانان امروز از مکتب های فکری مختلف که اغلب آن ها بر دلایل و برهان حقیقی تکیه ندارند و به دنبال تشکیک در اصول هستند، رنج می برند.

نماینده آیت الله سیستانی خطاب این جوانان گفت: شما خودتان را به عنوان پُلی برای رسیدن دیگران به خواسته هایشان قرار ندهید و از علما مشورت و راهنمایی بخواهید.

وی افزود: این درست نیست به سخن هر کسی که خودش را در تمامی مسائل به ویژه امور دینی مدعی و دانا می داند، گوش فرا دهید که با این کار قبل از دیگران به خودتان خیانت می کنید، لذا باید از عقل خود به عنوان یک موهبت الهی استفاده کنید و هر مسئله ای که برایتان پیش می آید به عقل رجوع کنید و با اهل علم و معرفت و کسانی که به آن ها اعتماد دارید، در میان بگذارید.

سید صافی در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: اخباری مبنی بر این مسلمانان در مهاجرت و در کشور های دیگر به کانون خانواده متعهد نیستند و از محیط اجتماعی موجود در آنجا تأثیر می پذیرند به گوش ما می رسد که این موجب نگرانی است.

وی افزود: باید به این مسئله توجه کنید که کانون خانواده از سیستم و قوانینی برخوردار است که با سایر قوانین و سازمان ها متفاوت است، لذا خانواده باید به وظایف خود در قبال این کانون عمل کند و به خصوص زنان باید به نقش مهم خود در تربیت اعضای خانواده عمل کنند.

تولیت آستان مقدس عباسی بیان داشت: گاهی می شنویم که در آنجا کوتاهی و تسامح در خصوص خانواده انجام می گیرد که این درست نیست و اگر نتوانید از پسران و دخترانتان محافظت کنید، اقامت شما در آنجا از نظر شرعی درست نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha