سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
 آیت الله امامی کاشانی

حوزه/ آیت الله امامی کاشانی گفت: الهامات و مددهای امام زمان(عج) در همه حال کمک رسان شیعیان بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، آیت الله امامی کاشانی در مراسم جشن میلاد امام زمان(عج) که شب گذشته در مدرسه عالی شهید مطهری و با حضور طلاب و اقشار مختلف مردم برگزار شد، اظهار داشت: بعد از شهادت پیشوای یازدهم و انتقال امامت به صاحب الزمان(عج) و وجود خطرات جانی برای ایشان، غیبت صغری آغاز شد.

امام جمعه موقت تهران افزود: در مدت غیبت صغری امام زمان(عج) با وکلا و نائبان خود و با شیعیان در تماس بودند. تعداد این وکلا چهار نفر و از نواحی دور دست سرزمین های اسلامی از قبیل همدان، اهواز و بغداد بودند.

وی ادامه داد: برای اینکه نواب خاص امام(ع) توسط عاملان حکومت شناسایی نشوند از روش های مختلفی برای ارتباط با امام استفاده می کردند؛ نخستین ‏نایب خاص حضرت مهدی(عج)، ابوعمرو عثمان بن سعیدعمری ملقب به "سمّان" بود که به تجارت روغن می ‏پرداخت تا بواسطه این کار، مسئولیت اصلی او پوشانده شود و از شرّ حکومت حفظش نماید. شیعیان، نامه‏ ها را به ایشان می‏ رساندند و  او هم آن ها را در پوست گوسفند و امثال آن که به عنوان ظرف روغن به کار می‏ برد، قرار می داد تا کسی به آن ها پی نبرد. آن گاه آن ها را به سوی امام علیه السلام می ‏فرستاد. این نمونه هایی از اقدامات این نواب بود.

مسئول مدرسه عالی شهید مطهری اظهار داشت: بعد از دوران غیبت صغری، غیبت کبری آغاز شد که در این دوران، امام زمان نائب و وکیل با عنوان نواب خاص نداشتند، اما طبق صریح گفته حضرت، نواب عام ایشان که همان علما باشند عهده دار مسائل شیعیان هستند  و همیشه مددها و الهامات حضرت شامل حال شیعیان بوده است. برای نمونه می توان به مسئله ای که در زمان شیخ مفید اتفاق افتاد و حضرت به یاری شیخ مفید برآمد و آن مسئله را حل کردند.

آیت الله امامی کاشانی در پایان خاطرنشان کرد: در دوران انقلاب و امام خمینی هم این مددها وجود داشت و در حال حاضر نیز این مددها ادامه دارد. در حالی که دشمنان شیعه در اطراف کشور آماده آسیب رساندن به مردم ما هستند اما به مدد امام زمان(عج) همه نقشه های شوم آن ها خنثی و بی ثمر شده است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم مداح اهل بیت(ع) حاج آقای آصفی در وصف امام زمان(عج) به مدیحه سرایی پرداخت.

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha