پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم عمامه گذاری

حوزه/ با حضور مراجع تقلید، علما وشخصیت های حوزوی درقم، مراسم جشن میلاد آخرین منجی بشریت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، امروز قم غرق در شادی بود. همه آمده بودند. از کوچک،  بزرگ، زن و مرد، پیر و جوان. همه در میلاد حضرت بقیه الله الاعظم شاد بودند.

این مراسم از غروب و شب گذشته در جمکران و مسیرهای منتهی به جمکران یعنی بلوار پیامبر اعظم(ص) حال و هوی خاصی داشت.

براساس اخبار رسیده دیشب مسجد مقدس جمکران پذیرای ۳ میلیون زائر بود که ازجای جای کشور پهناور این سرزمین آمده بودند تا به حضرت معصومه(س)‌ تبریک بگویند.

بسیار از مردم و جوانان همه سعی شان این بود شب نیمه شعبان را در جمکران بیتوته کرده و این شب را احیا بدارند و بامولی شان خلوتی عاشقانه داشته باشند.

سید حسن یکی از ‌آن جوانان کرمانی بود. دیروز غروب به قم رسیده بود. خسته بود. اما عشق به ولی خدا همه سختیها راه را بر او آسان کرده بود.

 می گفت:‌ با عشق آمدم. امسال چهارمین حضورش  در جمکران است. خواسته اش زیاد است. یکی این که مدتها می خواهد ازدواج کند، ولی بیکار است. هر جا دنبال کار می رود، کاری پیدا نمی کند.

خودش می گوید، ناامید نیستم و برای پیدا کردن تلاش زیادی خواهم کرد، از امام عصر(ع) می خواست برایش دعا کند و ما برای او دعای کردیم... و به راه نرفته ام ادامه دادیم.

محمد صادق دیگر جوان شیرازی است، در قم با سایر رفقایش موکبی در مسیر بلوار اعظم برای پذیرایی از زائرین دایر کرده است. چند روزی است درقم است. می گوید امسال با همه مشکلات ولی زائرین زیادی آمده بودند.

این جا هر کسی هر کاری از دستش بر می آید، برای رفاه حال زائرین انجام می دهد. یکی بساط چای پهن کرده بود. یکی شربت و شیرینی می داد. یکی کفش زائرین را واکس می زد، یکی لباس زائرین را تمییز می کرد.

یکی هم غذا می داد. قم مملو از زائرین است. همه آمده بودند. عاشقانه هم آمده بودند. حاج محسن پیرمرد ۷۰ ساله و اهل تبریز است. امسال بیستمین سفری است که به قم آمده است. می گوید، تنهای دعای من سلامتی و تعجیل امام عصر(ع)‌و سلامتی رهبر انقلاب است. دل شکسته بود، بسیجی بود. به دست های او نگاه می کردی از کار زیاد پینه بسته بود ولی مؤمن بود،  موقع اذان مغرب، سجاده را پهن کرده بود، می گفت فلانی اول نماز اول وقت، نصیحت کرد نماز  اول وقت. دوباره نصیحت کرد، جوان دنبال گناه نباش،

در مسیر راه موکب های بودند از جنس هدایت، چند مبلع جوان، توصیه به زائرین می کردند، یکی سؤالات شرعی، یکی سؤالات اعتقادی و دیگری هم غذا و گل به مردم می داد. شیخ محسن یکی از آنها بود، ترجیح داد با ما حرف نزند. مؤدب و باوقار و دلسوخته بود. هر زائری به این مؤکب می آمد مدتی می ماند، سؤالاتی داشتند می پرسیدند و می رفتند.

آری همه آمده بودند تا بگویند یا صاحب الزمان همه تلاش ما این است در زندگی تابع و مطیع شما باشیم، گوش به فرمان شما باشیم و طوری زندگی کنیم که شما اهل بیت(ع) آن را دوست دارید.

این مراسم از صبح امروز نیز در بیوت مراجع تقلید آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، صافی گلپایگانی و سایر مراجع  و علما در قم برگزار شد و جمعی از طلاب به دست مراجع و علما ملبس به لباس روحانیت شدند.

تهیه و تنظیم: قربان اسلامی نژاد

۳۱۳/۴۰

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha