پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین رضا فرهادیان

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم گفت: یکی از عوامل بسیار مهمی که در ایجاد نشاط و شادابی حقیقی در جامعه بسیار موثر است، عمل به سبک زندگی مهدوی است .

حجت الاسلام والمسلمین فرهادیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: از آن جا که یکی از مولفه ها و شاخصه های مهم سبک زندگی مهدوی ناظر به بحث امید به آینده است، لذا این امید و باور به آن در پرتو اعتقاد به ظهور حضرت حجت بن الحسن(عج) عامل ارتقای نشاط و شادابی حقیقی در جامعه اسلامی است.

وی افزود: مساله امید در زندگی انسان به این جهت بسیار مهم و کلیدی است که به حیات آدمی جهت می دهد و گرنه انسان بی امید مثل موجود جانداری است که صرفاً به زندگی روزمره می پردازد و برنامه ای برای آینده بهتر خود ندارد.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین بیان داشت: به همین خاطر است که در بحث مهدویت و انتظار ما شاهد یک امید به آینده در پرتوی اعتقاد به آمدن موعود اُمم هستیم و لذا دشمن هم با توجه به اهمیت این قضیه به دنبال به انحراف کشاندن باور مردم و نسل جوان به مهدویت است.

وی گفت: اگر باور به مهدویت و عمل به سبک زندگی مهدوی در جامعه ما بیش از پیش مورد توجه باشد، بی شک نقشه های دشمن در مایوس کردن مردم و جوانان به شکست می انجامد، کما این که در  جریان پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین دوران حماسه آمیز هشت سال دفاع مقدس نیز این باور و امید بود که با هدایت های امام راحل به عنوان ولی فقیه جامعه باعث کنار زدن طاغوت و دشمن تجاوزگر بعثی شد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha