سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام تقوی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: روحانیت اسلام همواره مبلّغ فرهنگ کار و تلاش و رونق تولید بوده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی در راس هیئتی از کشورمان در سفر به گرجستان و در دیدار با شیخ رامین، رئیس اداره مسلمانان و حاج یاسین علی اف مفتی اهل سنت شرق این کشور اظهار داشت: به لطف الهی روابط تاریخی ما و  ملت های منطقه به دلیل ارتباطات، بسیار وسیع و گسترده بوده ، چنان که ما با بسیاری از ملت های منطقه از لحاظ تاریخی روابط دوستانه و نزدیکی داریم و این را برای خودمان یک سرمایه می دانیم.

وی با اشاره به این که اروپایی ها و کشورهای غربی می کوشند که به این مساله خدشه وارد کرده و بین ما جدایی بیندازند، گفت: ما که در یک منطقه زندگی می کنیم و سرنوشتمان بهم گره خورده باید فرهنگ و تاریخ خود را به عنوان یک گنجینه ارزشمند قدر بدانیم و به آن توجه کنیم

وی همچنین افزود: اکثر مردم کشورهای ترکیه و آذربایجان مسلمان هستند اما در کشوری مانند گرجستان از آن جا که مسلمانان در اقلیت هستند مسئولیت شما طبعاً سنگین تر است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه عده‌ای در سال های اخیر به دنبال متهم کردن اسلام به خشونت و زیرپا گذاشتن حقوق بشر بوده اند،خاطر نشان کرد: آمریکایی ها داعش را به عنوان یک گروه تروریستی در کشورهایی مانند سوریه و عراق ایجاد نمودند و این گروه تروریست به هیچ کس هم در این خصوص رحم نکردند، چنان که می دانیم عبادتگاه ها و مراکز فرهنگی و تاریخی ادیان مختلف را ویران کردند و خواستند به این وسیله چهره اسلام را در دنیا مخدوش کنند.

وی با تاکید بر این که هیچ کس حق ندارد به گونه‌ای عمل کند که جامعه غیر مسلمانان به مسلمانان بدبین شود، گفت: تبلیغ دین نیاز به تیر و تفنگ و پرخاشگری ندارد و باید مردم را با عمل خود به مکتب اسلام دعوت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی با اشاره به این که اسلام دین صلح و برادری است، گفت: آن چیزی که به نام اسلام از داعش منتشر کردند اسلام واقعی نیست و خلاف تعالیم اسلام است، چرا که اسلام، دین اخلاق و دین برادری است .

وی افزود: اسلام به انسانیت می اندیشد و این مهم از آموزه های اسلام است که هر کجای دنیا به کسی ظلم شود باید به فریاد مظلوم رسید.

وی بیان داشت: شما باید جامعه مسلمانان را با این افکار و اندیشه ها آشنا کنید و با بیانی شفاف تر و موضعی شاخص، پیام اسلام را نه تنها به مردم بلکه به مسئولان نیز اعلام کنید و بگویید که ما پاسدار ارزش ها هستیم و به دنبال تحکیم صمیمیت و عدالت و دوستی و برادری می باشیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی همچنین گفت:اگر دولت گرجستان به مرکز اسلامی شما و مسلمانان و محققین کمک می‌کند، به این خاطر است که می‌داند که شما مسلمانان در جهت تقویت امنیت ملی این کشور تلاش می کنید؛ در عین حال باید این واقعیت را بیان نمایید که هیچ کس حق ندارد هنجار شکنی کند ، بلکه همه باید به هنجارها و ارزش ها احترام بگذارند و طبق قانون عمل کنند،در این صورت حتما دولت شما بودجه‌های بیشتری برای کمک به جامعه مسلمانان در نظر می گیرد و این جریان به این وسیله تقویت می شود.

وی در خاتمه با تاکید بر این که تولیدکنندگان به خصوص کسانی که اهل کار و تلاش هستند، مورد تایید اسلام می باشند، بیان داشت: امسال در کشور ما از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی سال رونق تولید نامگذاری شده و این مساله تاکید بر این حقیقت است که اسلام و روحانیت مسلمان مبلغ ارزش هایی چون کار و تلاش و زمینه سازی برای رونق تولید است و لذا نباید ما در جامعه مسلمان بیکار داشته باشیم.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha