پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

حوزه حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: همه ما باید منتظر ظهور امام زمان (عج) باشیم و برای این کار مهم‌ترین وظیفه ما حاکم کردن اخلاق حسنه و تقوا و خدا ترسی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در مراسم عمامه‌گذاری طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه که در مسجد اعظم این شهر برگزار شد، اظهار داشت: معمم شدن طلاب جوان را باید به خانواده‌های آن‌ها تبریک گفت که با تربیت اولاد صالح که جان و مال خود را وقف سربازی امام زمان (عج) کرده‌اند، قدم مهمی را در راه امام زمان (عج) برداشته‌اند.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: روز قیامت بزرگترین افتخار انسان‌ها این خواهد بود که فرزندانی تربیت کرده‌اند که در راه دین قدم برداشته‌اند و برای دین مفید باشند و بنابر آنچه در روایات آمده هر کس فرزند خود را برای خدمت به دین تربیت کند در اعمال حسنه او شریک خواهد بود.

وی در ادامه به اهمیت علما دین در جامعه اشاره کرد و افزود: در روایات آمده که روز قیامت خون شهدا را با مداد علما وزن می‌کنند و مداد علما از خون شهدا بالاتر خواهد بود و این اهیمت عالم دینی را نشان می‌دهد؛ عالم دینی می‌تواند هزاران شهید در راه خدا تربیت کند. امام امت و مقام معظم رهبری در تربیت باکری‌ها، صیاد شیرازی‌ها و حججی‌ها در عصر حاضر نمونه‌ای از این علما هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: بر اساس روایات زمانی که امام عصر (عج) ظهور کند خدای متعال به وسیله ایشان آسایش و آرامش را در زمین جاری خواهد کرد و با عنایات خود همه مشکلات را حل خواهد کرد.

وی بیان داشت: همه ما موظف هستیم خود را منتظر امام عصر (عج) بدانیم که در روایات انتظار فرج را هم ردیف جنگیدن در رکاب حضرت عنوان کرده‌اند و از جمله نشانه‌های انتظار، داشتن اخلاق حسنه و ترویج تقوا و خدا ترسی در جامعه است و امروز همه ما وطیفه داریم تقوا و خداترسی را در جامعه حاکم کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha