شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید ریاض حکیم

حوزه/ شیخ "بابا مندی" رهبر طریقت بکداشتیه جهان که برای مشارکت در جشنواره بهار شهادت به کربلا آمده بود، با حجت الاسلام و المسلمین سید ریاض حکیم نماینده حضرت آیت الله حکیم از مراجع نجف اشرف دیدار و پیرامون رنج های مردم آلبانی در دوران حکومت کمونیست ها گفتگو کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ "بابا مندی" رهبر طریقت بکداشتیه جهان که برای مشارکت در جشنواره بهار شهادت به کربلا آمده بود، با حجت الاسلام و المسلمین سید ریاض حکیم نماینده حضرت آیت الله حکیم از مراجع نجف اشرف دیدار و پیرامون رنج های مردم آلبانی در دوران حکومت کمونیست ها گفتگو کرد.

شیخ مندی به سرکوب شدید، گرسنگی، مصادره آزادی های عمومی و مساجد و سایر اماکن عبادی آلبانی از سوی حکومت کمونیست ها اشاره کرد و گفت: این مسئله منجر به قطع روابط مردم آلبانی با سایر کشور ها شد و اکنون فرصت برای ارتباط با سایر مسلمانان فراهم شده است.

حجت الاسلام حکیم به رنج های مردم عراق در دوران حکومت بعثی ها و کشتار دست جمعی شیعیان اهل بیت (ع) در آن دوران اشاره کرد.

وی بر تأثیر زیارت عتبات مقدسه زائران به ویژه جوانان و تأثیر روحی و ایمانی آن تاکید کرد و خواستار گسترش فرهنگ اسلامی میان مسلمانان به ویژه پیروان اهل بیت (ع) شد.

سید حکیم تصریح کرد: حوزه علمیه نجف اشرف آماده برگزاری دوره های فرهنگی برای جوانان و معرفی آموزه های دینی و سیره پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) است.

شایان ذکر است طریقت بکداشیه بیشتر در کشور های شبه جزیره بالکان، ترکیه و پاکستان هستند و خود را دوستدار ائمه معصومین (ع) می دانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha