جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام مهدی محمدی صیفار

حوزه/ معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: شهدای قشر حوزویان از شهدای اقشار دیگر بیشتر است و این نشانگر این است که حوزه سردمدار راه فضیلت، شهادت و شجاعت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام مهدی محمدی صیفار، امروز در مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در تبریز اظهار داشت:حوزه های علمیه با قدمت بیش از هزار سال، همواره در خدمت اسلام و مسلمین بوده‌اند.

وی افزود: حوزه‌های علمیه همواره عالمان بسیار بزرگ و متقی به اسلام و مسلمین عرضه کرده اند، علمایی که با مشقت بسیار زیاد، عمر خود را تحصیل صرف علوم دینی و تبلیغ آن می‌نمایند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تعلیم و تربیت یکی از وظایف حوزه‌های علمیه است، بیان داشت: حوزه علمیه مهد علمای وارسته است که وظیفه آنها تبلیغ تبیین دین است و طلاب نیز در آینده رسالت سنگین تبلیغ دین را بر عهده دارند که این موضوع وظیفه حوزه‌ها را خطیرتر می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه وظایف و کارکردهای حوزه پس از پیروزی انقلاب اسلامی چندین برابر شده است، گفت: حوزه‌های علمیه طلابی را تربیت می کند که در آینده وظیفه مهم تبلیغ، آموزش، تحقیق و پژوهش در علوم اسلامی و تدریس را بر عهده خواهند داشت.

وی عنوان داشت: هم‌اکنون حوزه علمیه آذربایجان شرقی در کلانشهر تبریز و دیگر شهرستان‌ها 20 مدرسه فعال دارد که طلاب در این مدارس علوم دینی مشغول به تحصیل هستند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در خصوص وظایف و رسالت‌های این معاونت گفت: معاونت تهذیب و تربیت، وظیفه دارد معنویت و ذی طلبگی را در میان طلاب ترویج و تعمیق داده و مهارت های تبلیغ و آداب و اخلاق اسلامی را در میان طلاب ارتقاء داده و اسوه‌های حوزه را شناسایی و به طلاب معرفی کند تا یک الگوی عملی داشته باشند.

حجت‌الاسلام محمدی اضافه کرد: شناسایی و آسیب شناسی اخلاقی و تربیتی دیگر وظیفه معاونت تهذیب است تا اگر در حوزه ها چنین معضلاتی وجود داشته باشد، درصدد پیشگری و احیاناً ترمیم آن برآید.

وی ضمن گرامیداشت شهدای روحانیت، خاطرنشان کرد: شهدای قشر حوزویان از شهدای اقشار دیگر بیشتر است و این نشانگر این است که حوزه سردمدار راه فضیلت، شهادت و شجاعت است.

وی به معمم شدن 93 نفر از طلاب مدارس علمیه آذربایجان‌شرقی در مراسم امروز اشاره کرد و افزود: طلاب از امروز وظیفه سنگین و خطیری بر عهده دارند، عزیزانی که ملبس به لباس مقدس روحانیت می‌شوند، باید از خداوند متعال در راه انجام رسالت خود کمک و یاری بخواهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha