شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی

حوزه/ رئیس قوه قضاییه در جشن نیمه شعبان حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه این عید نماد امید به خدا، رقم زدن عدالت، از بین رفتن ظلم و ختم پرونده استکبار جهانی است، گفت: شعاع اعتقاد به مهدویت امروز روبه گسترش است و بهترین جوانان برای نهادینه شدن حق و زمینه سازی ظهور آماده جهاد هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه کشور در ویژه برنامه جشن میلاد حضرت مهدی(عج) که در رواق امام خمینی(ره) با حضور مسئولان لشگری و کشوری برگزار شد، ضمن تبریک میلاد مسعود منجی عالم بشریت عنوان کرد: نیمه شعبان ظرف میلاد انسان کاملی است که زمین به برکت او پر از عدل خواهد شد، ولادت ایشان جلوه امید و دلدادگی به خالق هستی است.

ظهور منجی؛ اعتقاد بین المللی است

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه ولادت امام زمان(عج) آینده روشن و درخشانی را برای بشریت رقم زد و نوید عدالت را در جهان سر داد، گفت: موضوع موعود فقط مربوط به شیعه نمی‌شود و شامل همه ادیان ابراهیمی است، در تمام ادیان الهی اعتقاد و امید به ظهور موعود امری قطعی است.

وی افزود: نسبت به شخصیت وجود امام عصر(عج) کتاب‎های زیادی توسط دانشمندان ادیان ابراهیمی به نگارش در آمده است و همه معتقد به ظهور موعود هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه باور به ظهور موعود، ریشه در اعتقادات انسان خدا محور دارد، اظهار کرد: انتظار آثاری چون عقیدتی، فکری و اجرایی در بر دارد، آثار عقیدتی به موعود این است که مهدی موعود خواهد آمد و پرچم توحیدمحوری را در جهان به اهتزاز در می‌آورد.

آثار اعتقادات به مهدویت

وی اعتقاد به وجود مقدس امام زمان(عج) را همان اعتقاد به معاد، امامت و عدل معرفی و با اشاره به اینکه مهدی موعود جلوه عدالت حق تعال است، گفت: انسانی که منتظر مصلح جهانی است همیشه سعی دارد که صلاحیت «یاور بودن» را خود حفظ کند و این مهم همان آثار اجرایی فرهنگ انتظار به‌شمار می‌رود که در ادعیه و مناجات‌ها به خوبی به آن اشاره شده است.

خطیب حرم مطهر رضوی با تأکید بر اینکه سیره مهدوی همان سیره فاطمی، علوی، حسینی و نبوی است، اعلام کرد: به فرموده حضرت مهدی(عج) نسخه اصلاحی حضرت همان نسخه فاطمی است.

وی ادامه داد: هر سالک و عارفی که در راستای امر به معروف و نهی از منکر گام بردارد یقینا در مسیر خشنودی مهدی موعود گام برداشته است.

رئیس قوه قضاییه ارتباط انسان با خدا، دیگران، خودش و عالم هستی را چهار پایه نظام‌سازی قرآنی که مورد پسند صاحب الزمان(عج) است معرفی کرد و گفت: اگر انسان خود را در این چهار ارتباط به صورت صحیح تربیت کند یقینا در صراط مستقیم گام بر می‌دارد.

امر معروف؛ خشنودی امام زمان(عج)

وی تأکید کرد: اگر در هر جای دنیا در راستای امر به معروف و نهی از منکر گام برداشته شود خشنودی حضرت را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه معاد جلوه عدالت پروردگار عالم است، عنوان کرد: در بین مفاهیم دینی، هیچ مفهومی بعد از توحید بالاتر از عدالت نیست، عدالتی که بشریت پیوسته به دنبال آن است و با ظهور موعود به وقوع خواهد پیوست.

عدالت تنها با سخنرانی جاری نمی‌شود

وی با اشاره به اینکه اجرای عدالت اقتصادی، قضایی، فرهنگی و اجتماعی در جامعه، عنوان کرد: عدالت تنها با سخنرانی و نوشتن جاری نمی‌شود، اینها همه مسائل ثبوتی است و باید در مقام اثبات نهادینه و اجرایی شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: امروز به برکت مهدویت جامعه اسلامی امیدوار به آینده است البته استکبار جهانی به دنبال ایجاد یأس در جهان به ویژه مهدی باوران است، آنها از طُرُق مختلف به دنبال ترویج یأس در جوامع بشری هستند.

وی در بخش دیگر از سخنانش اذعان کرد: اکنون در جهان دو مکتب اصلی وجود دارد که شامل مکتب منتظر و مکتب انظلام است، فرهنگ «ما نمی‌توانیم» و «شما نمی‌توانید» برگرفته از مکتب انظلام است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: مکتب انتظار همان مکتب پویایی، تعالی، جهاد، دلدادگی به خدا و ایستادگی در راه رسیدن به هدف است.

وی گفت: امام راحل در راستای انقلاب اسلامی با اعتقاد به ظهور حضرت مهدی(عج) نظام عدالتخواه را در جامعه ایران نهادینه کرد و مردم نیز به حمایت از ایشان به پا خواستند. این حرکت ملتِ ایران روح امید را در دل همه آزادی‌خواهان جهان دمید.

ما می‌توانیم؛ شعار و عمل منتظران

خطیب حرم مطهر رضوی ابراز کرد: معتقدین به مهدویت و منجی عالم بشریت با فرهنگ انتظار خویش به جهانیان می‌گویند «بگذارید امپراطوری رسانه مستکبران هر چه می‌خواهد یأس و زشتی را توسعه دهد ولی ما برای جاری شدن عدل جهانی و ظهور منجی هر لحظه در حال حرکت هستیم».

وی خاطرنشان کرد: آینده جهان به فرموده قرآن برای صالحان و متقین است و این مهم بیانگر همان حق‌محور بودن عالم هستی است که در سایه فرهنگ انتظار و مهدویت صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: معتقدان مهدویت با همه مشکلاتی که اکنون در جهان وجود دارد و باعث رنج دیدن بشریت شده است هرگز دست از اعتقاد به مهدیت و انتظار بر نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه نیمه شعبان نماد امید به خدا، رقم زدن عدالت، از بین رفتن ظلم و ختم شدن پرونده استکبار جهانی است، گفت: شعاع اعتقاد به مهدویت امروز روبه گسترش است و بهترین جوانان برای نهادینه شدن حق و زمینه ظهور آماده جهاد هستند. 

رئیس قوه قضاییه اعلام کرد: وظیفه ما در روز نیمه شعبان همان حق‌خواهی و توجه به نیازمندان در سراسر جهان است این مهم همان انتظار امام عصر(عج) از امت منتظر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha