پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ امام جمعه بجنورد با اشاره به هدف نهایی حکومت مهدوی، گفت: همان‌گونه که رهبری هم فرموده‌اند نیمه شعبان امید ویژه بشریت برای دست‌یابی به عدالت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در مراسم نیمه شعبان، با گرامیداشت سالروز میلاد منجی عالم بشریت، با اشاره به هدف غایی بعثت انبیا، اظهار کرد: خداوند در آیه ۳۶ سوره نحل در این رابطه می‌فرماید: «وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِی کلِّ أُمَّةٍ رَّسُولاً أَنِ اعْبُدُواْ اللهَ وَاجْتَنِبُواْ الطَّاغُوتَ؛ همانا در بین هر امتی، رسولی فرستادیم که خدا را عبادت کنید و از طاغوت بپرهیزید.»

وی با بیان اینکه این هدف از ابتدای بعثت انبیا تا پایان پیگیری می‌شود، افزود: تحقق این هدف درگرو برپا شدن حکومتی است که آموزه‌های الهی و دین اسلام به عنوان کامل‌ترین دین در آن رعایت شود؛ اما در طول تاریخ دشمنان الهی مانع از آن شده‌اند و حتی رسولان الهی را هم به شهادت می‌رساندند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه به همین دلیل امام دوازدهم ما غایب شد تا در زمان مناسب قیام کرده و حکومت قسط و عدل الهی را برپا کند، گفت: مولودی که از سال‌ها قبل از ولادت آن حضرت در نیمه شعبان سال ۲۵۵ یا ۲۵۶ ه. ق، وجود مقدس حضرت رسول (ص) و ائمه اطهار (ع) بر آن خبر داده بودند تا شیعیان آمادگی پذیرش آن را داشته و امید و انتظار خود برای حکومت آخرین عدالت‌گستر الهی را از دست ندهند و با متابعت حقیقی از دستورات ائمه اطهار (ع) و عمل به شریعت اسلام و مبارزه با ظالمان عالم، زمینه‌ساز ظهورش شوند.

وی ادامه داد: فرزندی که رسالت نهایی و ناتمام انبیا و امامان را به انجام خواهد رساند که همانا برپایی حکومت عدل و قسط و برچیدن بساط ظالمان و ستمگران عالم خواهد بود وعده‌ای که نور و امید را در دل مظلومان عالم از همان آغاز تاکنون زنده نگه داشته و به انتظارش نشسته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: پیش‌بینی‌ای که در بین شیعیان قبل از ولادت آن حضرت، از حضرت رسول (ص) تا پدر بزرگوار ایشان نسل به نسل منتقل و تکرار شد و قلب شیعیان را امیدوارتر کرده و می‌کند. چنان‌که در روایتی این‌گونه وعده داده شده است که: «از امام حسن عسکری (ع) فرزندی تولد خواهد یافت که تخت و کاخ جباران و ستمگران را واژگون خواهد کرد و عدل و داد را جانشین ظلم و ستم ستمگران خواهد کرد.»

وی افزود: با توجه به این هدف نهایی غیبت است که حضرت امام خمینی (ره) در بیانات خود می‌فرمودند: «قضیه غیبت حضرت صاحب، قضیه مهمی است که به ما مسائلی (را) می‌فهماند، مِن‌جمله این‌که برای یک همچو کار بزرگی که در تمام دنیا، عدالت به معنای واقعی اجرا بشود. در تمام بشر نبوده کسی الا مهدی موعود که خدای تبارک و تعالی او را ذخیره کرده است برای بشر. هر یک از انبیا که آمدند، برای اجرای عدالت آمدند و مقصدشان هم این بود که عدالت را در همه عالم اجرا بکنند، لکن موفق نشدند، حتی رسول (ص) که برای اصلاح بشر آمده بود و برای اجرای عدالت آمده بود و برای تربیت بشر آمده بود، باز در زمان خودشان موفق نشدند به این معنا و آن کسی که به این معنا موفق خواهد شد و عدالت را در تمام دنیا اجرا خواهد کرد، نه آن‌هم این عدالتی که مردم عادی می‌فهمند که فقط قضیه عدالت در زمین، برای رفاه مردم باشد، بلکه عدالت در تمام مراتب انسانیت، فقط برای حضرت مهدی موعود است که عدالت را در تمام عالم گسترش بدهد.»

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: مقام معظم رهبری نیز به همین موضوع اشاره کرده و ویژگی بارز نیمه شعبان را «امید بشریت» عنوان کرده و می‌فرمایند: «روز نیمه شعبان روز امید است. این امید، مخصوص مجموعه شیعیان یا حتّی مخصوص امت مسلمان هم نیست. اصلِ امید به یک آینده روشن برای بشریت و ظهور یک موعود، یک منجی، یک دست عدالت‌گستر در سرتاسر جهان، تقریباً مورد اتفاق همه ادیانی است که در عالم سراغ داریم. غیر از حالا دین اسلام و مسیحیت و یهودیت، حتّی ادیان هند، بودایی و ادیانی که نامی از آن‌ها هم در ذهن اکثر مردم دنیا نیست، در تعلیمات خود یک چنین آینده‌ای را بشارت داده‌اند. این درواقع امید بخشیدن به همه انسان‌ها در طول تاریخ است و پاسخگویی به نیاز انسان‌ها به این امید که حقیقتی هم با آن بیان شده است.»

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha