پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
پنل های تخصصی هم اندیشی مدرسان حوزوی سواد رسانه ای و فضای مجازی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه(ص) بر ضرورت و اهتمام جدی حوزه به منظور آموزش و تربیت مدرس سواد رسانه ای تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن یوسف زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با بیان این که در عصر رسانه و ارتباطات، ضرورت توجه به رویکرد رسانه ای و بیان مطالب به زبان روز و به شکل هنرمندانه، اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است، اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به حضور بسیار پررنگ رسانه در زندگی مردم و تاثیرگذاری فوق العاده آن، بحث سواد رسانه ای اهمیت مضاعفی پیدا کرده و به همین خاطر در سال های اخیر برخی تشکل ها و نهادهای حوزوی تا حدودی به این موضوع التفات پیدا کرده اند.

وی افزود: در شرایط کنونی هم مساله رسانه شناسی و درک ابعاد و پیام های گوناگون رسانه و هم به خصوص مجهز شدن به سلاح سواد رسانه ای در حوزه های علمیه به عنوان یک بایسته جدی مطرح است و در این خصوص تشکیل انجمن سواد رسانه ای طلاب در چندسال اخیر، حرکت بسیار خوب و ارزشمندی بوده است.

این محقق حوزوی که دارای دکترای فرهنگ و ارتباطات است، همچنین گفت: به خصوص با توجه به ضریب نفوذ و تاثیرگذاری فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بر سبک زندگی افراد و حتی مناسبات حاکم بر اجتماع، حوزویان در این عرصه باید به طور جدی وارد شوند و بی شک یکی از مقدمات کار در این باره اهتمام در زمینه آموزش و تربیت استاد و کارشناس سواد رسانه ای است.

وی بیان داشت: از این منظر باید از دست اندرکاران برگزاری هم اندیشی مدرسان سواد رسانه و فضای مجازی در حوزه تشکر کرد که زمینه هم فکری و تبادل نظر در این بخش را در بین کارشناسان و اساتید این رشته فراهم نمودند و البته باید این قبیل هم اندیشی ها و همفکری ها به شکلی هدفمند در آینده نیز استمرار داشته باشد.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha