پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دیدار اساتید و طلاب مدرسه علمیه دارالسلام تهران با آیت الله مصباح یزدی

حوزه/ رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با انتقاد از افرادی که غیب را مورد خدشه قرار می دهند، گفت: چطور می شود کسی دیندار باشد، ولی به مسئله غِیب بی تفاوت باشد. این که برای ما چیزهایی قابل درک نیست و نمی توانیم درک کنیم، دلیلی نمی شود که در پی آن نباشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله مصباح یزدی، امروز در مراسم عمامه گذاری تعدادی از طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ع) تهران، به تبیین اصل وجودی اهل بیت (علیهم السلام) پرداخت و اظهار داشت: سؤالات فراوانی در دوران جوانی از وجود پیغمبر(ص) و اهل بیت(علیهم السلام) در ذهنم خطور می کرد و در روایات مطالب فراوانی در زمینه اصل وجودی این حضرات مطالعه کرده بودم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: یکی از مطالبی که در این خصوص مطالعه کرده بودم در اواخر حدیث کساء بود که خداوند می فرماید، من همه عالم را به خاطر محبت این پنچ تن آفریده ام. لذا اینکه خداوند متعال می فرماید، آسمان و زمین را به خاطر شما اهل بیت(ع) آفریدم و اینکه ما صلوات برای این بزرگواران می فرستیم، علت چیست و چه معنایی خواهد داشت؟

ایشان با انتقاد از افرادی که غِیب را مورد خدشه قرار می دهند، بیان داشت: چطور می شود کسی دیندار باشد، ولی به مسئله غِیب بی تفاوت باشد و این در صورتی است که روح ما یک حالت غِیبی و یک خصوصیتی دارد که نه طول، نه عرض و نه ارتفاع برای آن وجود دارد، به عبارت دیگر ما خود به خود اذعان به وجود آن می کنیم.

آیت الله مصباح یزدی افزود: اینکه برای ما چیزهایی قابل درک نیست و نمی توانیم درک کنیم، دلیلی نمی شود که در پی آن نباشیم. در خیلی از مواقع خداوند برای فهمیدن ما از تمثیل استفاده کرده است و بزرگان هم همین شیوه را در بیان مطالب به کار برده اند.

آیت الله مصباح یزدی در پایان با اشاره به خاطرات افرادی که ارتباط معنا داری با صاحب الزمان(عج) داشتند، گفت: در سندهای تاریخی و اتفاقاتی که برای خودمان افتاده به روشنی مددهای صاحب الزمان(عج) را درک کرده ایم. وقتی به شناخت وجودی حضرت پی ببریم آن گاه درک این مطلب برای قابل ما حل خواهد شد.

برپایه این گزارش، در پایان این مراسم تعدادی از طلاب مدرسه امام خمینی(ره) تهران به دست آیت الله مصباح یزدی به لباس مقدس روحانیت مزین شدند.

 

 

خبرنگار: سعید امیری

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha