پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: انسان در عصر غیبت دارای مشکلات و گرفتاری است و باید از امام زمان (عجل الله تعالی فرج الشریف) اطاعت کرده و سبک زندگی مان مهدوی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین عباسی که در برنامه زنده مسجد مقدس جمکران برای نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران سخن می گفت، اظهار داشت: در دورانی زندگی می‌کنیم که نبرد جریان‌های آخرالزمانی و مدعیان اداره عالم درجهان وجود دارد و اجتماع میلیونی نیمه شعبان یکی از اقدامات برای مقابله با این جریان‌های دروغین است.

وی با اشاره به ترس دشمنان از حضور میلیونی شیعیان در مراسم جشن نیمه شعبان افزود: سانسورهای بسیار شدید خبری نسبت به مراسم اربعین حسینی و نیمه شعبان انجام می‌شود چون مردم به صورت میلیونی در این مراسم‌ها شرکت می‌کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: علت غیبت امام زمان (عجل الله تعالی فرج الشریف) عدم آمادگی مردم بود و این که خواهان نبودند ولی هنگامی که خواهان باشند زمینه ظهور حضرت بقیه الله (عج) فراهم می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: بسیاری از استان‌های کشور درگیر سیل بودند و با توجه به این شرایط پیش بینی می‌شد که کمتر از سال‌های گذشته در مراسم نیمه شعبان شرکت کنند ولی امسال جمعیت بیشتر از سال‌های گذشته بود و با این حضور اثبات کردند که در راستای تحقق وعده الهی گام بردارند.

وی گفت: جمعیت میلیونی که در مراسم نیمه شعبان شرکت می‌کند توجه جدی به وظایف منتظرین است، دعا برای ظهور امام زمان (عج) تاکید شده است و آثار و برکات زیادی دارد، هنگامی که کسی برای ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرج الشریف) دعا کند خود را به چشمه جوشان کوثر وصل می‌کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در روایات آمده است کسی که برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) دعا کند فرشتگان به خدا می گویند گناهان وی را بیامرز و حوائجش را برطرف کن.

حجت الاسلام عباسی بیان کرد: هنگامی که برای امام زمان (عجل الله تعالی فرج الشریف) دعا می‌کنیم قطب عالم امکان از این دعا خشنود شده و گوشه لبخند حضرت مهدی (ع) سبب می‌شود غم و غصه ما از بین برود.

وی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات ما به این خاطر است که تحمل سختی را نداریم، روز قیامت امیرالمؤمنین (ع) می گویند شیعیانی که برای ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرج الشریف) دعا کردند حضور پیدا کرده و از پل صراط عبور کنند.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: کسی که برای ظهور حضرت بقیه الله (ع) دعا کند برای همه مستضعفین عالم دعا کرده است، انسان در عصر غیبت دارای مشکلات و گرفتاری است و باید از امام زمان (عجل الله تعالی فرج الشریف) اطاعت کرده و سبک زندگی مان مهدوی باشد.

 حجت الاسلام والمسلمین  عباسی با بیان اینکه نباید از امام زمان فراری باشیم و در همه زندگی خود به امام زمان توجه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: زیبایی پیاده روی اربعین این است که هیچ اتفاقی سبب نمی‌شود که شیعه از راه باز بماند، ما باید در زندگی همانند مراسم اربعین باشیم و برای رسیدن به حضرت مهدی (ع) ثابت قدم باشیم.

 انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha