جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علمای اسلامی در سرتاسر جهان، کشتار مسیحیان سریلانکا را محکوم کردند

حوزه/ همزمان با مراسم عید پاک، هشت انفجار در تعدادی از کلیساها و هتل ها در سریلانکا، حداقل ۲۰۷ کشته برجای گذاشته و دست کم ۴۵۰ تن مجروح شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» علمای اسلامی در شبکه هی اجتماعی حملات هولناک در روز یکشنبه عید پاک که منجر به کشته شدن حداقل 207 تن و مجروح شدن صدها تن دیگر شد را محکوم کردند.

در سریلانکا، همزمان با مراسم عید پاک، هشت انفجار در تعدادی از کلیساها و هتل‌ها، دستکم ۲۰۷ کشته به جا گذاشت. دهها نفر از آنها گردشگر بودند. دست کم ۴۵۰ نفر هم مجروح شده اند. در سراسر کشور مقررات منع رفت و آمد برقرار شده است و دولت شبکه های اجتماعی را از کار انداخته است. این خونین ترین واقعه در سریلانکا بعد از جنگ داخلی است که ۱۰ سال پیش تمام شد.

به گفته مقامات پلیس، بیمارستان کلمبو و کلیسای سنت سباستین، به جز کشته شدگان حداقل 450 نفر مجروح شده اند.

کلیسای سنت سباستین در مگومبو در سریلانکا که تقریبا در یک ساعتی شمال کلمبو، پایتخت این کشور واقع شده یکی از کلیساهای مورد هدف قرار گرفته است.

حرم سنت آنتونی، کلیسای کاتولیک در کلمبو و کلیسای زیون در باتیکالا نیز مورد حمله قرار گرفتند. کلمبو، پایتخت کشور در سمت غربی این کشور جزیره واقع شده است، در حالی که باتیکالا در ساحل شرقی قرار دارد.

مدیرکل شورای مسلمانان بریتانیا کشتار بیرحمانه مسیحیان در روز عید پاک در سریلانکا را محکوم کرد.

شیخ عمرسلیمان نیز در فیس بوک نوشت: از ناراحتی شنیدن این خبر بیمار شدم! برای قربانیان و خانواده هایشان و تمامی برادران و خواهران مسیحی دعا کنیم. نباید بگذاریم این شیاطین پیروز شوند.

شیخ یاسر قدحی یکی از علمای مسلمان در صفحه فیس بوک خود نوشت: تراژدی وحشتناک  حملات  تروریستی سازمان یافته علیه اماکن مسیحیان بی نهایت منزجر کننده است

وی افزود:  کشتن مردم بی گناه از بزرگترین جنایات قابل تصور است و هرگز هیچ چیز خوبی به بار نمی آورد. من دعا می کنم که صلح در آن سرزمین زیبای برقرار شود و جنایتکاران به سزای اعمالشان برسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha