پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
«بزرگترین همایش اسلامی فرانسه» در لوبورژه برگزار شد

حوزه/ در سی و ششمین دوره سالانه بزرگترین همایش اسلامی فرانسه در لو بورژه، با عنوان «مسلمانان: آینده آن ها رو به ساخت است» نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر شرکت کننده حضور داشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از رادیو فرانسه، بزرگترین همایش اسلامی فرانسه یکشنبه، آخر هفته عید پاک با حضور نزدیک به 200 هزار شرکت کننده در لو بورژه در ایالت ایل دو فرانس برگزار گردید.

این همایش چهار روزه که در 19-22 آوریل برگزار شد، سی و ششمین دوره سالانه بزرگترین همایش اسلامی در کشور فرانسه با عنوان «مسلمانان: آینده آن ها رو به ساخت است» است و میزبان آن انجمن « نشست سالانه مسلمانان فرانسه» بود.

در این همایش شرکت کنندگان قادر به بازدید از یک نمایشگاه با مساحت 15 هزار مترمربع بودند که در آن محصولاتی از کشورهای مسلمان و عرب به نمایش گذاشته شد.

به علاوه مراسمی به قربانیان حملات تروریستی به ویژه در نیوزیلند و کانادا اختصاص داه شد.

از دیگر رویدادهای این همایش می توان به سخنرانی ها، مراسم جشن و شام، معرفی کتاب و مسابقه قرائت و حفظ قرآن مجید اشاره نمود.

این همایش که یکی از بزرگترین جشنواره ها در نوع خود در فرانسه و اروپا محسوب می شود به هدف انعکاس بهتر از یک جامعه معاصر گردهم آوردن مردان و زنان با ملیت ها، قومیت ها، ادیان، رویکردهای سیاسی و مذهبی و سنین مختلف اعلام شده است. برگزارکنندگان در این باره اعلام کردند: آینده مسلمانان در این کشور (فرانسه) باید با دقت بیشتری ارزیابی شود و بر  پایه یک  زندگی با ثبات همراه با همدلی  و ارزش های برادری و همبستگی ساخته شود.

هدف این است که بهتر منعکس ساختن جامعه معاصر، جمع آوری مردان و زنان سنین و ملیت‌های مختلف با رویکرد سیاسی و مذهبی متفاوت باشد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha