جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ گردهمایی طلاب و فضلای دوره تربیت استاد (مهارت‌های تبلیغی)

حوزه/ رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان خراسانی جنوبی گفت: استفاده از مدیران لایق یکی از توقعات مجموعه روحانیت است؛ چراکه شایسته سالاری، اصلی است که باید به آن پایبند بود.

حجت الاسلام والمسلمین قربانی، در گردهمایی طلاب و فضلای استان خراسان جنوبی مقیم قم که در مسجد مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم برگزار شد،ضمن تبریک ولادت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، اظهار داشت: انتظار عملکرد غیرسیاسی یکی از درخواست های مردم از مسئولین است تا شاهد توزیع عادلانه امکانات در سطح استان باشیم.

وی ابراز داشت: استفاده از مدیران لایق یکی از توقعات مجموعه روحانیت است؛ چراکه شایسته سالاری، اصلی است که باید به آن پایبند بود.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان خراسان جنوبی خاطرنشان ساخت: استفاده از ظرفیت نماینده رهبر معظم انقلاب در استان و نماینده خبرگان که امروز در رأس قوه قضائیه قرار دارند، از دیگر توقعات از استاندار خراسان جنوبی است.

حجت الاسلام والمسلمین قربانی با تأکید بر اینکه مطالبه گری باید عمومی شود، تصریح کرد: طرح جهادی و همگانی مطالبه مردم محروم استان خراسان جنوبی از ضروریاتی است که باید به آن توجه داشت؛ روحانیت پل ارتباطی با مردم است که متأسفانه این پل در چند سال اخیر با آسیب هایی روبرو شده است و باید ترمیم شود.

وی بیان داشت: از حجج اسلام والمسلمین عبادی و رئیسی انتظار داریم که با تمام توان در مطالبات به حق مردم، مسئولین محترم را کمک نمایند تا بتوانیم شاهد دریافت بودجه های بهتر برای استان باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان خراسان جنوبی اظهار داشت: خشکاندن ریشه های قوم گرایی و منطقه گرایی از دیگر انتظاراتی است که از استاندار محترم داشته و متأسفانه مورد سوء استفاده واقع شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قربانی ابراز داشت: نمایندگان طلاب و فضلای استان خراسان جنوبی در کنار پیگیری کارهای طلاب، جلسات گوناگونی را نیز با مسئولان مختلف در سطوح گوناگون داشته و به دستاوردهای مناسبی دست پیدا کرده است.

مهندس جعفری، مدیرکل مسکن و شهرسازی استان خراسان جنوبی نیز در این جلسه ضمن تبریک ولادت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف اظهار داشت: تأمین مسکن یکی از مطالبات طلاب و روحانیون است که در این راستا، پیگیری هایی از سوی مرکز خدمات حوزه های علمیه انجام شده که تلاش می کنیم قسمتی از مشکلات مسکن طلاب را حل نماییم.

وی ابراز داشت: ما در شهرهای بیرجند و قاین مشکل تأمین زمین داشته که باید زمین هایی خریداری شود تا بتوانیم زمین های مورت تقاضا را تأمین نماییم.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان خراسان جنوبی خاطرنشان ساخت: فاقدین مسکن، سرپرست خانوار با شرایط خاص و دارای حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا از جمله شرایطی است که برای اهدای زمین به متقاضیان در قانون آمده است.

باقری، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی نیز در این جلسه تصریح کرد: کمیته همکاری های حوزه و آموزش پرورش فعالیت های مناسبی دارد که در این راستا از ظرفیت و پتانسیل روحانیت استفاده می شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر 150 مشاور مذهبی برادران و خواهران در مدارس آموزش و پرورش استان حضور فعال داشته و در حال فعالیت می باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی اظهار داشت: استفاده از روحانیون و مبلغین در ایام و مناسبت های گوناگون از دیگر برنامه های ماست که خوشبختانه در حال انجام است.

باقری ابراز داشت: از طلاب وظیفه نیز در سطح مدارس مهم آموزش و پرورش استان در حال استفاده می باشیم.

وی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر یک هزار و 700 نمازجماعت در مدارس آموزش و پرورش استان برگزار می شود که البته بخشی از امامان جماعت، روحانیون عزیز هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی تصریح کرد: از حضور طلاب و روحانیون در سطح مدارس استقبال کرده و نیازمند حضور شما هستیم.

 

گفتنی است: در پایان این جلسه، کمیسیون هایی با موضوعاتی همچون «مسکن»، «فرهنگ و آموزش»، «فرهنگی و تبلیغی» و «امداد و خدمات» با حضور طلاب و فضلای استان خراسان جنوبی برگزار شد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha