شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
طالب پور

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر ۸ نجف اشرف، در جمع بانوان طلبه اصفهانی گفت: متاسفانه یک عده در کشور شایعه می کنند جنس خاصی کم یا گران شده است و به دنبال آن افراد سود جو دست به احتکار می زنند، در صورتی که مردم تحت تاثیر این القائات قرار نگیرند شاهد آرامش در بازار اقتصادی کشور خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، نشست سیاسی باموضوع «مسائل روز» با سخنرانی حجت الاسلام محسن طالب پور، مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر  8 نجف اشرف، با حضور کارکنان، اساتید و طلاب در مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه محدثه سلام الله علیها اصفهان برگزار شد.

حجت الاسلام طالب پور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق، تولید گفت: مسئولین وظیفه دارند از تولید کنندگان داخلی حمایت نمایند تا جایی که کالای ایرانی نه تنها به اندازه نیاز و مصرف مردم تولید شود بلکه باید به خارج از مرز های ایران نیز صادر شود.

 وی افزود: اگر مردم سرمایه خود را هر چند اندک از بانک ها خارج کنند و در چرخه تولید وارد نمایند، کمک شایانی به ایجاد اشتغال برای جوانان خواهد نمود که عدم اشتغال کافی مشکل اصلی جامعه کنونی ما را تشکیل می دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر  8 نجف اشرف، واردات بی رویه را یکی از موانع تولید دانست و گفت: مسئولین  باید از واردات بی رویه کالا به کشور جلوگیری کنند؛ چرا که کالا های ایرانی در بعضی از جاها با کالا های خارجی رقابت می کند و از آنجایی که در عرصه اقتصاد تقاضا عامل افزایش عرضه است، پس اگر تقاضایی نباشد وارداتی صورت نمی گیرد؛ عدم واردات موجب رونق تولید می شود.

حجت الاسلام طالب پور گفت: متاسفانه یک عده در کشور شایعه می کنند جنس خاصی کم یا گران شده است و به دنبال آن افراد سود جو دست به احتکار می زنند، در صورتی که مردم تحت تاثیر این القائات قرار نگیرند شاهد آرامش در بازار اقتصادی کشور خواهیم بود.

وی در ادامه پیرامون سند راهبردی آمریکا در سال 98 گفت: آمریکایی ها در این سند در پنج حوزه ی سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و روانی برای ما برنامه ریزی کرده اند که سرمایه گذاری آن ها در حوزه ی سیاسی بیشتر است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر  8 نجف اشرف به تبیین «بیانیه ی گام دوم انقلاب» پرداخت و اذعان داشت: رهبر انقلاب فرمودند "من به مردم توصیه می کنم که آن را بخوانید و تبیین کنید، زیرا من ماه ها برای نوشتن آن وقت گذاشتم".

وی تصریح کرد: در این بیانیه دو افق  برای نظام و انقلاب ترسیم می شود. افق اول این است که با فهم و عمل به آن، ایران در دهه پنجم انقلاب به کشور اول آسیا و خاور میانه تبدیل خواهد شد و دومین افق، تمدن سازی اسلامی برای ظهور حضرت مهدی(عج) است. البته این افق ها اصلا شعاری نیست و کاملا عملی و خردپذیراست.

حجت الاسلام طالب پور در پایان عنوان نمود: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه 42بار از جوان ها اسم برده اند و این نشان از امید و انتظار رهبر از جوان هاست که باید با الگو گیری از جوانان انقلابی دهه پنجاه به صحنه بیایند و در عرصه های مختلف علمی، معنوی، اخلاقی، اقتصادی و ... بدرخشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha