جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تهدید به مرگ اعضای مسجد محمد در کنتیکت، و ناکامی پلیس در دستگیری مجرم

حوزه/ درحالی که پلیس شهر هارتفورد در ایالت کنتیکت آمریکا اعلام کرده برای دستگیری عامل تهدید مسلمانان در مرکز اسلامی محمد، گروه تحقیقاتی ویژه ای را با اف بی آی راه اندازی کرده، هنوز هیچ فردی در این رابطه بازداشت نشده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از nepr، تحقیقات پلیس  هارتفورد درباره تهدید به مرگ مسلمانان در مرکز اسلامی محمد در ایالت کنتیکت در آمریکا همچنان ادامه دارد.

درحالی که در روز 24 مارس، فردی با این مسجد تماس گرفته و پس از اهانت های فراوان تهدید به آتش زدن مسجد و مسلمانان کرد، هنوز هیچ بازداشتی در این رابطه از سوی پلیس صورت نگرفته است. گفته می شود مسجد هارتفورد در خدمت پناهندگان آفریقایی آمریکایی و مهاجران مسلمان می باشد.

اداره پلیس هارتفورد اعلام کرد که گروه تحقیق ویژه را با پلیس اف بی آی در این رابطه ایجاد شده، در همین راستا یک مظنون شناسایی و مورد بازجویی قرار گرفته، اما بازداشتی صورت نگرفته است. این اطلاعات روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی با حضور اعضای هر دو اداره، رهبران میان ادیانی و نمایندگان منتخب، در اختیار عموم قرار گرفت.

کاشف عبدالکریم امام جماعت مسجد ضمن بیان اینکه مقامات باید زودتر مسلمانان را در جریان امور می گذاشتند گفت: چه اتفاقی برای کسی افتاده که تهدید کرده ما را به آتش می کشد؟ به نظر می رسد که استانداردهای دوگانه ای در این رابطه وجود دارد!

منشی امام که تماس تلفنی را دریافت کرده درباره پناهندگانی که پس از تهدید به بمب گذاری با فرزندانشان دیگر به مسجد نمی آیند گفت: این افراد از کشورهای جنگ زده گریخته اند تا در آرامش باشند و نمی خواهند بار دیگر وضعیت جنگ و خونریزی را تجربه کنند.

 

دکتر صلاح الدین یکی از دانشجویان سابق عبدالکریم می گوید: اینکه یک مسلمان سیاه پوست باشی، تقریبا بدترین نوع از هر دو جهان است. در اینجا سیاه بودن و مسلمان بودن همزمان سخت است و یک تهدید واقعی می باشد.

 

گفته می شود این مسجد که به نام «عبادگاه شماره 14 محمد» معروف می باشد، در سال 1969 توسط مالکوم ایکس ساخته شد. در حالی که جامعه اسلامی این منطقه را سیاه پوستان تشکیل می دهند، چالش نژادپرستی، خشونت پلیس، ناهنجاری های اجتماعی و محرومیت های اقتصادی هم چنان از مشکلات اصلی آنان محسوب می شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha