سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 489502
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
خانم حاتم

حوزه/ ویژگی های خانواده مهدوی در مدرسه علمیه الزهرا خمینی شهر تشریح شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، صدیقه حاتم مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهراﺀ(سلام الله علیها) خمینی شهر صبح امروز در جمع طلاب و عموم مردم، ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام زمان پیرامون «خانواده هایی که امام زمان به آن ها عنایت می کند” گفت: خانواده ی مهدوی؛ خانواده ی آرمانی و معنوی است که علاوه بر داشتن همه ی ارزش های انسانی و اخلاقی به طور ویژه به دو موضوع خدامحوری و امام محوری توجه دارد. چنان که خانه و خانواده رنگ و بوی توجه، عشق، عرفان و اطاعت از خدا و امام زمان می دهد. 

وی طلاب را به تلاش و همت جهت داشتن یک خانواده مهدوی توصیه کرد و افزود: خانواده مهدوی دارای ویژگی های خاصی است؛ خانواده ای مهدوی است که عارف، عاشق و مطیع امام زمان باشد. در خانواده مهدوی حرف اول را معنویت می زند؛ افراد این خانواده مقید به امانت داری، ادب، نماز اول وقت، سحرخیزی، تلاوت قرآن و حداقل دادن یک سلام صمیمی در طول روز به امام عصر می باشند. خانواده ی مهدوی؛ برای امام زمان سرباز تربیت می کند. 

حاتم افزود: سربازی که با رفتار و عمل خود، دیگران را عاشق امام زمان می کند، خانواده ای مهدوی است که یأس و تنبلی، بخل، تنگ نظری، ظلم، خیانت و فرار از مسئولیت های خانوادگی و اجتماعی در آن راه ندارد، خانواده ای مهدوی است که در راه امام زمان از رفاه، خانه، وقت، ثروت و حتی در صورت لزوم از اهدای جان هم دریغ ندارد. 

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهراﺀ(سلام الله علیها) خمینی شهر در پایان پیرامون این که ”از امام زمان(عج) چه بخواهیم” گفت: ما باید غیر از خواستن سلامتی، مال و… چیزی را بخواهیم که خود آن حضرت از خداوند می خواهد و آن همان رضای خدا و محبت به اوست. یادمان باشد از حضرت بخواهیم که برای ما استغفار نماید، چراکه استغفار دیگران برای ما مؤثرتر است خصوصاً اگر استغفار کننده حجت و امام زمان باشد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha