جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 489522
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
امام جمعه برخوار

حوزه/ نشست اخلاقی با موضوع «مهدویت» باسخنرانی حجت الاسلام جمال قربانی، امام جمعه شهر دستگرد برخوار و با حضور مدیر، اساتید و طلاب، در مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون (س) دولت آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام قربانی، در مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون (س) دولت آباد، با اشاره به ویژگی های امام زمان(عج ) گفت: اولین ویژگی ایشان این که همه انبیاء و اولیاء تولد، غیبت و ظهور ایشان را خبر داده اند و نیز در کتاب نجم الثاقب اسامی حضرت در کتب آسمانی پیشین آمده است و این وعده خداوند است و وعده خدا هم تخلف نمی پذیرد.

وی، یکی از این بشارت دهنده ها را قرآن دانست و با قرائت آیه 5 سوره قصص «وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَي الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ » ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم‌  گفت: در قرآن آیات بسیاری است که به صورت مستقیم و غیر مستقیم به موضوع مهدویت و منجی اشاره کرده است.

امام جمعه شهر دستگرد در تفسیر این آیه گفت: خداوند می فرمایند: ما اراده کرده ایم که منت بگذاریم بر همه مومنینی که به استضعاف کشانده شده اند ،همان کسانی که بخاطر ایمانشان ضعیف قرار داده شده اند و اراده کرده ایم که این مستضعفین را وارث آن مستکبریم قرار دهیم .

وی در ادامه تفسیر آیه گفت: «وَنُمَکِّنُ لهم فی الارض» مؤمنین را در زمین مکنت دهیم، قدرت دهیم؛ خداوند مؤمنین را پیشوایان زمین قرار می دهد وقتی امام ظهور می کند یک دولت بر جهان حکومت می کند و تمام ثروتی که مستکبرین جمع کرده اند به مستضعفین می رسد. 

حجت الاسلام قربانی در بیان ویژگی های امام زمان(عج) گفت: اولین ویژگی ایشان بشارت آمدنش توسط انبیاء و اولیاء قبلی ایشان می باشد و دومین ویژگی امام تولد پنهانی حضرت است، امام دارای مقام عصمت است و دارای علم لدنی است و محدود به رشته خاص خودش نیست و علم او متصل به خالق عالم است و بخاطرحفاظت از جان امام نیاز بوده که تولد امام پنهانی باشد .

وی، سومین ویژگی حضرت را عمر طولانی ایشان دانست و گفت: چهارمین ویژگی حضرت، غیبت طولانی ایشان است و مومنین نباید مأیوس و ناامید شوند.

وی در بیان پنجمین ویژگی حضرت مهدی(عج) گفت: زمانی که حضرت قیام می کنند حکومت خدا را در زمین تثبیت می کند .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha