شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمدرضا فخر

حوزه/مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه واقعه طبس نماد پیروزی اراده الهی بر جنود کفر بود، گفت: از کارگردان فیلم «شیار ۱۴۳» برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آمده است که در آن روز حضور خواهد داشت،

محمدرضا فخر مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: پنجم اردیبهشت در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاه برجسته ای دارد و از روزهای فراموش نشده است.

وی افزود: زمانی که جاسوسان آمریکایی توسط دانشجویان پیرو خط امام، در لانه جاسوسی دستگیر شدند و امام راحل آن را انقلاب دوم نامیدند، آمریکایی ها در یک اقدام نسنجیده قصد آزادی جاسوسان را داشتند که به گفته بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران،  شن ها مأمور خدا شدند و به طور مفتضحانه در صحرای طبس شکست خوردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه واقعه طبس نماد پیروزی اراده الهی بر جنود کفر بود، عنوان کرد: علاوه بر گرامیداشت یاد و خاطره شهید «محمد منتظرقائم»، برنامه های مختلفی به مناسبت پنجم اردیبهشت ماه در استان خراسان جنوبی برگزار می شود.

فخر در خصوص برنامه های ویژه مراسم ۵ اردیبهشت در طبس اعلام کرد: این مراسم روز پنجشنبه پنجم اردیبهشت ماه ساعت ۹ صبح با حضور آحاد مختلف مردم در صحرای طبس آغاز می شود.

وی اضافه کرد: اجرای سرود جمعی از دانش آموزان طبس، برپایی نمایشگاه عکس با موضوع استکبارستیزی، برپایی ایستگاه نقاشی برای کودکان، پرده خوانی و روایتگری واقعه طبس، رونمایی از نماهنگ مستند «درس عبرت»، رونمایی از انیمیشن «شکست آمریکا» از جمله برنامه های مختص این روز است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی ادامه داد: رونمایی از آثار برگزیده ورکشاپ تخصصی گرافیک و سخنرانی یکی از فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح نیز از مهم‌ترین برنامه‌های سالروز پنج اردیبهشت در صحرای طبس خواهد بود.

فخر با اشاره به اینکه کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها و حوزه های علمیه و مسابقات مختلف فرهنگی ورزشی در این ایام در سطح استان خراسان جنوبی برگزار می شود، گفت: برگزاری دعای ندبه کشوری در امامزاده موسی الکاظم طبس و برپایی نمایشگاه های مختلف عکس و گرافیک، از دیگر برنامه های گرامیداشت سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس است.

وی با بیان اینکه از خانم «نرگس آبیار» کارگردان فیلم ارزشمند «شیار 143» برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آمده است که در آن روز حضور خواهند داشت، خاطرنشان کرد: همچنین پیگیری ها برای دعوت از خانم «مرضیه هاشمی» مجری شبکه پرس تی‌وی، شبکه انگلیسی‌زبان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در حال انجام است که البته هنوز قطعی نشده است.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha