جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بیکی

حوزه/مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه تا کنون در خراسان جنوبی ۲۱ جشنواره خیرین مدرسه ساز برگزار شده است، گفت: طی این جشنواره ها ۱۴۲ میلیارد و ۱۶۴ میلیون تومان تعهدات خیرین بوده که ۷۰ درصد آن محقق شده و یک هزار و ۷۹۸ کلاس ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، محمدرضا بیکی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 17 درصد مدارس خراسان جنوبی تخریبی است که 49 درصد نیازمند مقاوم‌سازی و 34 درصد مدارس مستحکم است.

وی در خصوص وضعیت سرانه فضای آموزشی استان، افزود: وضعیت سرانه مدارس استان 6.77 متر مربع است اما استاندارد آن 9.75 متر است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 75 درصد مدارس از سیستم گرمایشی حرارت مرکزی برخوردار هستند، گفت: 25 درصد مابقی فاقد سیستم گرمایشی حرارت از مرکز هستند.

بیکی با بیان اینکه 346 کلاس درس در شهرستان های تابعه به غیر از بیرجند در مساکن مهر مورد نیاز بوده است، ادامه داد: از این تعداد  176 کلاس تحویل داده شده و 42 کلاس نیمه تمام است که 128 کلاس دیگر در مساکن مهر 10 شهرستان استان نیاز است.

وی اضافه کرد: در سایت های مساکن مهر شهرستان بیرجند 396 کلاس درس فضای آموزشی نیاز بوده که 75 کلاس تحویل، 83 کلاس نیمه تمام و 238 کلاس دیگر مورد نیاز است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: در شهرک های اقماری مانند حاجی آباد، امیرآباد، چهکند، سراب، رقویه، منظریه و علی‌آباد  63 کلاس مورد نیاز است.

بیکی بیان کرد: تا کنون در خراسان جنوبی ۲۱ جشنواره خیرین مدرسه ساز برگزار شده که 142 میلیارد و 164 میلیون تومان تعهدات خیرین بوده و ۷۰ درصد آن محقق شده که از این تعهدات یک هزار و 798 کلاس ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خراسان جنوبی خیرین 21 میلیارد تومان تعهد کردند، گفت: تاکنون 65 درصد این رقم محقق شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه دستاوردها و نیازهای آموزشی خراسان جنوبی، تقدیر از 36 نفر از خیرین مدرسه سازی که به تعهدات خود عمل کرده اند و اهدای نشان خیرین مدرسه ساز به 2 نفر از خیرین، از دیگر برنامه های بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خراسان جنوبی است که پیش بینی شده است.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha