سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
فراخوان بیست و یکمین همایش «کتاب سال حوزه»

حوزه/ بیست‌ و یکمین همایش «کتاب سال حوزه‌» از سوی معاونت پژوهش‌ حوزه‌های علمیه فراخوان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، بیست‌ و یکمین همایش «کتاب سال حوزه‌» از سوی معاونت پژوهش‌ حوزه‌های علمیه فراخوان شد.

بر اساس این گزارش: ناشران آثار حوزویان، برادران و خواهران حوزوی صاحب اثر داخل و خارج از کشور، با ارسال کتاب‌ و پایان‌نامه‌های سطح4 (دکتری) می‌توانند در این همایش شرکت کنند.

شرایط شرکت در همایش

بر اساس اعلام دبیرخانه همایش، شرایط شرکت در این همایش عبارت است از:

ـ حوزوی بودن پديدآورندگان آثار؛

ـ کتاب‌هایی که چاپ اول آن‌ها در سال 1397 شمسی باشد (همچنین کتاب‌هایی که طی سال‌های 1438 تا 1440 قمری و 2017 تا 2018 میلادی، برای اولین بار، توسط ناشران خارج از کشور منتشر شده‌اند)؛

ـ پایان‌نامه‌های سطح4 (دکتری) که در سال 1397 در یکی از مراکز حوزوی یا دانشگاهی دفاع شده باشد.

خاطرنشان می‌شود بارگذاری «تصویر صورت‌جلسه دفاع پايان‌نامه» و «فایل الکترونیکی پایان‌نامه» با فرمت word یا pdf در هنگام ثبت‌نام، ضروري است. همچنین ارائه نسخه اصلی اثر (زبان مبدأ)، برای کتاب‌های ترجمه شده نیز الزامی است.

محورهای ویژه‌ همایش

در راستای جهت‌دهی پژوهش‌های علمی حوزوی برای پاسخگویی به نیازهای پژوهشی جامعه، محورهای ویژه‌ای از سوی شورای سیاست‌گذاری همایش اعلام شده است.

محورهای ویژه همایش عبارت‌اند از: ابعاد علمی بیانیه گام دوم انقلاب، زن و خانواده، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، علوم انسانی اسلامی، فضای مجازی، آسیب‌های اجتماعی، جمعیت، اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی، هنر(فلسفه هنر، هنر در اسلام) و محیط زیست و منابع طبیعی.

به منظور تشویق پدیدآوران، و تبیین جایگاه و اهمیت محورهای ویژه همایش، به آثاری که در این محورها نوشته شوند، امتیاز ویژه‌ای تعلق می‌گیرد. همچنین به منظور ترویج و توسعه عربی‌نویسی پژوهش‌ها در میان حوزویان، به آثاری که به زبان عربی نوشته شوند نیز امتیاز ویژه در نظر گرفته شده است.

 روش ارسال آثار

پدیدآورندگان آثار، برای شرکت در این همایش، پس از ثبت‌نام اینترنتی در سایت همایش به نشانی www.ketabehowzeh.ir  و دریافت «کد رهگیری»، دو نسخه از اثر خود را به دبیرخانه همایش به نشانی « قم، جمکران، بلوار انتظار، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه » ارسال ‌کنند.

مهلت ارسال آثار

مهلت ارسال آثار، پایان خرداد 1398 است و این مهلت تمدید نمی‌شود.

 علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی www.ketabeHowzeh.ir مراجعه نموده یا با تلفن شماره 02537255890 داخلی 603 تا 605 تماس بگیرند. سامانه پیام کوتاه 100007020 نیز پاسخگوی سؤالات نویسندگان است.

گفتنی است، معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه، از سال 1378، همه ساله «همایش کتاب سال حوزه» را برگزار می‌کند. کتاب‌هایی که در زمینه علوم اسلامی یا انسانی مرتبط با حوزه دین تألیف، تدوین، تصحیح و تحقیق و ترجمه شده باشند، در این همایش مورد بررسی قرار می‌گیرند.

شناسایی کتاب‌ها و نویسندگان برتر حوزوی و معرفی آن‌ها به جامعه علمی، تشویق و حمایت از نویسندگان کتاب‌های برتر حوزه، تقویت روحیه و انگیزه‌های تحقیق و پژوهش در حوزه و ارتقای سطح پژوهش‌های دینی و حوزوی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha