جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام محمدمهدی صالحی، معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

حوزه/ معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه دانشجویان پیشگام در خدمت به مردم مناطق سیل‌زده هستند، گفت: حس همدلی و رفتارهای انسانی جوانان در مناطق سیل‌زده از نمونه‌های بارش رحمت خدا بر قلب مردم است.

حجت‌الاسلام محمدمهدی صالحی، معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به اقدامات معاونت فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در مناطق سیل‌زده اظهار داشت: حقیقت این است که بچه‌های فعال دانشگاهی، این‌ها خودشان خودجوش به‌واسطه تشکیلاتی که دارند یا کانون‌هایی که دارند یا عزیزانمان در بسیج دانشجویی این‌ها منتظر اینکه ماها بخواهیم آن‌ها را سرخط یا هدایت و توصیه کنیم نیستند و کارشان را بهتر از ماها پیش بردند و در مناطق حضور پیدا کردند.

وی تصریح کرد: عزیزانمان در بسیج دانشجویی هم سعی کردند بر اساس اولویت‌هایی که لحظه‌به‌لحظه به وجود آمده بود اتفاقات اخیر بارندگی را سعی کردند که طوری مدیریت کنند که گروه‌های جهادی در ضروری‌ترین مکان‌ها حضور پیدا کنند لذا آن اقدامات اولیه عزیزان هیچ از جانب ما نبوده و خودشان خودجوش انجام دادند.

حجت‌الاسلام صالحی افزود: ما در گام اول سعی کردیم با توجه به اینکه این سیل‌ها متأثر از تعطیلات نوروزی هم بود از همکارانمان بخصوص در این استان‌هایی که درگیر بودند بخواهیم که حداقل یک نظارتی داشته باشند و از دانشگاه‌ها گزارشی بگیرند و ببینند می‌توانند امکانات دانشگاه را سرخط کنند یا خیر که الحمدالله بخش زیادی از دانشگاهیان ما آماده خدمت‌رسانی به مردم بودند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: بسیج اساتید یا عزیزانمان در دانشگاه علوم پزشکی نیز خدمات خیرخواهانه خود را به نیازمندان و سیل‌زدگان داشتند.

وی افزود: بخشی از عمده کاری که همکاران ما توانستند انجام بدهند اینکه در جلسات تصمیم‌گیری در جهت مدیریت بهتر شرایط استان‌های مناطق خودشان حضور و جهت خداقوت در بین بعضی از دانشجویانمان که فعال بودند مشارکت داشتند و به‌حسب کثرت روحانیت که در شهرهای خودشان تأثیرگذار هستند، در جهت تجمیع کمک‌های مردمی در مساجد مناطق سیل‌زده حضور بهم رساندند.

حجت‌الاسلام صالحی گفت: طبیعتاً بیشترین صحنه مدیریت فعلی بحران بیشتر دست عزیزان نظامی ما و ستاد بحران استT اما ما نیز با بازگشایی دانشگاه‌ها، با توجه به اینکه عزیزان سیل‌زده ما به کمک‌های مستمر و طولانی نیاز دارند با همکاری تشکلات دانشجویی و مدیریت دانشگاه‌ها به تجمیع بیشتری از کمک دانشگاهیان و در بازه‌های زمانی تنظیم کرده‌ایم تا این کمک‌ها را به این سمت سوق دهیم.

وی افزود: اغلب این بارندگی‌ها و خسارت‌هایی که در روزهای آغازین سال رخ داد، خاطر عزیزانمان تلخ کرده اما این حس همدلی و رفتارهای انسانی متأثر از رفتارهای باوری مؤمنانه و روحیه‌های جهادی قشر جوان ما که بخش وسیعی از مردم ما است از نمونه‌های بارش رحمت خدا بر قلب‌های مردم عزیز ماست و ما شاهد بودیم که این عزیزان زلزله‌زده پل ذهاب کمک‌های خودشان را برای مردم مناطق سیل‌زده ارسال می‌کنند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: ما با یک برنامه‌ریزی دقیق‌تر دنبال این هستیم که با همکاری عزیزانمان در بسیج دانشجویی، عمده اردوهای جهادی دانشگاه‌ها و خدمات انسانی تشکل‌های دانشجویی از استان‌های دیگر را به این مناطق سیل‌زده روانه کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha