چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام مجاهدی

حوزه/ استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: مسئولیت و استاد حوزه بودن از توفیقات بزرگ الهی است ومسئولین و اساتید حوزه این فرصت خدمت به ایتام آل محمد را قدر بدانند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام محمدعلی مجاهدی، در جلسه اخلاق ویژه کادر و اساتید مدرسه علمیه رسول اکرم (ص) تکاب بیان داشت: آنچه که خدای متعال به انسان اعطاء کرده است به عنوان نعمت الهی باید شکرآن را بجای آورد که سلامتی بدن از جمله این نعمت‌ها است که امام سجاد (ع) صحیفه سجادیه عنوان می‌کنند؛ که خدایا از روزی که مرا آفریدی و تا روزی که خداوندی تو ادامه دارد اگر تمام اعضای بدن من در هر چشم به هم زدن به اندازه تمام مخلوقات عالم تسبیح تو را بجای بیاورند شکر نعمت‌های تو نخواهد بود.

وی در ادامه به مراحل شکر اشاره کرد و افزود: شکر کردن نعمت‌های خدای متعال مراحلی دارد که شناخت نعمت، ذکر قلبی و ذکر لسانی از جمله مراحل شکر نعمات الهی است.

استاد اخلاق حوزه علمیه اضافه کرد: مسئولیت در حوزه و استاد حوزه بودن که در جهت تربیت ایتام آل محمد (ص) است، از بزرگترین نعمت‌های الهی می‌باشد که خدای متعال به بندگان برگزیده خود عنایت داشته است و اساتید و مسئولین حوزه از این فرصت در جهت تربیت و هدایت طلاب جوان استفاده کنند.

وی اخلاص و نماز شب خواندن را لازمه اساتید و مسئولین حوزه عنوان کرد و گفت: آنچه که موجب تاثیرگذاری سخن اساتید و مسئولین در طلاب می‌شود اخلاص در عمل و نماز شب خواندن است که باید همیشه مورد نظر قرار گیرد و بزرگان وعلما همیشه به مداومت نماز شب تاکید داشتند.

حجت الاسلام مجاهدی ادامه داد: شوخ طبع و اهل مزاح بودن خوب است اما نباید از حد اعتدال خارج شود که مزاح زیاد موجب سقوط عقل و ایمان شده و دیگران را نسبت به انسان جسور می‌کند و از عوامل از بین رفتن ابهت انسان است.

وی بیان داشت: اساتید با تمام توان و بدون کم و کاستی به وظایف خود در حوزه عمل کنند و نکات اخلاقی و ادبی را به طلاب متذکر شده و طلاب را اخلاقی و پژوهشگر بار بیاورند و این خدمت به طلبه است و خدمت به طلاب خدمت به امام زمان است و ما باید موجبات رضایت حضرت زهرا (س) را به دست بیاوردیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha