پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سواد رسانه ای

حوزه/ عضو کارگروه فضای مجازی انجمن سواد رسانه ای ایران، لازمه فعالیت امن و سالم در فضای مجازی را ارایه آموزش های مبتنی بر سواد رسانه ای دانست.

علی صابری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با تاکید بر لزوم توجه بیش از پیش به بحث ارتقای سواد رسانه ای و فضای مجازی اظهار داشت: با توجه به این که افکار و رفتارها، سبک زندگی ما را شکل می دهند، لذا چنانچه فرآیند آموزش و پرورش در سطح استانداردی  اجرا  شود، افکار جامعه ارتقا یافته و متعاقب آن مردم با نگرشی بهتر و جهان بینی مترقی، روش های مناسب تری را در تعامل با زندگی انتخاب خواهد کرد.

وی افزود: این روال همچنین سبب می شود که افراد سبک زندگی مطلوب تری نیز انتخاب کرده و در راستای تحقق بلوغ فکری در راستای نیل به تحول در نگرش، انتخاب و رفتارها موفق تر باشند.

این مدرس فضای مجازی همچنین با اشاره به این که این الگوی پیشرفت بی شک بر فضای مجازی که زیست بومی با ساختاری متمایز می باشد نیز حاکم است، گفت: برای داشتن تعامل و کنش مطلوب در فضای مجازی و استفاده بهینه از امکانات این فناوری، تحول در رفتارها مجازی ضرورتی انکار ناپذیر است و طبعاً این تحول در راستای کسب دانش فضای مجازی محقق خواهد شد چراکه هر میزان آگاهی ما از ماهیت فضای مجازی ، مبنایی اصولی داشته باشد فضای مجازی و نوع تعامل با آن را بهتر فرا خواهیم گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این میان، سواد رسانه ای و فضای مجازی، فرآیندی است که سبب ارتقای دانش تعامل با این فضا می‌شود و به این خاطر اگر جامعه ای در راستای ارتقای این سواد جدید بسترسازی های مناسبی داشته باشد، می تواند فضای مجازی سالم، مفید و ایمنی را داشته باشد.

صابری همچنین ابراز داشت: از سوی دیگر این مهم می گردد که فضای فرهنگی استاندارد در بستر دانش مجازی ، شیوه ای مطلوب از تعاملات و ارتباطات را موجب شود و مخاطبان با سواد در فضای مجازی فعالیت کنند؛ محصول چنین فضای رشد یافته ای کنشگری مجازی و محتواهای مجازی ایده آل است نه ایده آل نما.

وی در خاتمه گفت: از این منظر ، بسیار لازم و ضروری است که در راستای رسیدن به زندگی مجازی استاندارد، سواد این فضا را بیاموزیم تا در زیست بوم دوم خود نیز جهانی زیبا بسازیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha