شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله شیخ محمد مهدی آصفی

حوزه/ مشاور دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مناسبت رحلت آیت الله آصفی، گفت: آیت‌الله آصفی مورد احترام ویژه مقام معظم رهبری بودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در تهران، سومین نشست «طلایه داران صلح و وحدت اسلامی» ویژه بزرگداشت آیت الله شیخ محمد مهدی آصفی به همت پژوهشگاه علوم انسانی و با همکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مجمع جهانی اهل بیت(ع) صبح امروز در سالن حکمت پژوهشگاه علوم انسانی برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمد حسن تبرائیان مشاور دبیر کل مجمع تقریب به تبیین مفاهیم علم و ایمان و تفاوتهای آن پرداخت و اظهار داشت: جهان اسلام در هر عصری شاهد ظهور شخصیت های بزرگی همچون آیت الله آصفی بوده است که نقش مهمی در نشر اندیشه های اسلام ناب محمدی(ص) و حفظ وحدت بین مذاهب و فرق اسلامی داشتند.

مشاور دبیر کل مجمع تقریب با اشاره به حالات عرفانی آیت الله آصفی، او را عالمی آگاه به زمان برشمرد، و تصریح کرد: ایشان ضمن این که یک عالم ربانی بودند در ابعاد علمی و فلسفی نیز آثار گرانسنگ و بی نظیری از خود به یادگار گذاشته است.

تبرائیان با بیان این که آیت الله آصفی عالمی مجاهد و انقلابی بود، گفت: وی نقش بسیار مهمی در راهبری جامعه عراق داشت و به عنوان یک عالم مجاهد نستوه همواره از انقلاب اسلامی ایران و اصل ولایت فقیه حمایت می کرد.

مشاور دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در پایان با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مناسبت رحلت آیت الله آصفی، گفت: آیت‌الله آصفی مورد احترام ویژه مقام معظم رهبری بودند. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha