شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس گفت: بر اساس نیازهای سالانه طلبه در حوزه و با توجه به مقتضیات زمان و مکان برنامه اخلاق هفتگی برای طلاب تنظیم و اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام محمودی، به اتفاق معاونین از مدرسه الزهرا(س) شهرستان استهبان بازدید و با امام جمعه و هیئت امنا، مدیر، کادر، اساتید و طلاب این مدرسه دیدار و گفت و گو کردند.

حجت الاسلام محمودی در جلسه دیدار با اساتید این مدرسه ضمن اشاره به جایگاه حساس و ویژه حوزه های علمیه خواهران اظهار داشت: اهمیت حوزه علمیه خواهران به این دلیل است که آنان همسران و مادران آینده هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس در ادامه خطاب به اساتید افزود: در حوزه علمیه به دلیل ارتباط عاطفی بین طلبه و استاد، استاد از جایگاه بالایی برخوردار است، او زمزمه های جدیت و تهذیب نفس را در گوش طلبه می خواند، از این رو باید یک ارتباط عاطفی و معنوی بین طلبه و استاد ایجاد شود و همین امر موجب می شود که در سرنوشت طلبه سهیم باشد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی طلبه بفهمد که استادش یک شخصیت مبارّز علمی است، به خودش مباهات می کند که در دامان چنین استادی پرورش یابد، بنابراین لازم است اساتید با طرح درس در کلاس حاضر شوند،  مطالب درس را برنامه ریزی شده و شفاف و واضح بیان کنند، در حین درس مسائل اخلاق و تهذیب نفس را بیان کنند تا درس ها توأم با تهذیب نفس باشد.

حجت الاسلام محمودی اساتید را به آموزش پژوهش محور دعوت و عنوان کرد:  اساتید و طلاب دست به قلم شوند تا هم اعتماد به نفس خود را بالا ببرند و هم با ثبت آثار خود موجب معرفی حوزه شوند و با آموزش خود موجب بروز استعدادهای نهفته طلبه شود و بُعد طلبه پروری که در حوزه ها کمرنگ شده را پر رنگ کنند.

وی در پایان تاکید کرد: بر اساس نیازهای سالانه طلبه در حوزه و با توجه به مقتضیات زمان و مکان برنامه اخلاق هفتگی برای طلاب تنظیم و اجرا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha