جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 مدیر جامعه‌الزهرا(س) در دیدار جمعی از اساتید و هنرمندان اداره آموزش‌های مهارتی فرهنگی

حوزه/ مدیر جامعه‌الزهرا(س) گفت: ائمه(ع) از سلاح هنر برای امر به معروف و نهی از منکر استفاده می‌کردند برخلاف ما که در بحث امر به معروف و نهی از منکر به اصطلاح شلاق و ابزار زندان و حبس فکر می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی در دیدار جمعی از اساتید و هنرمندان اداره آموزش‌های مهارتی فرهنگی جامعه الزهرا(س) که در سالن جلسات مدیریت برگزار شد، با اشاره به اثر ژرفایی و نفوذ پیام با استفاده از هنر، عنوان کرد: ما هر پیامی داشته باشیم، با استفاده از هنر می‌توانیم به آن پیام ماندگاری، مانایی و عمق دهیم.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: در تاریخ قبل از اسلام، آثار تمدنی زیادی از عرب جاهلیت به جای نمانده و تنها چیزی که از عرب گذشته به جای مانده، سبعه معلقه و شعرهای آنان است؛ همه چیز آنها از بین رفته و غبار سنگین فراموشی تاریخ روی آن نشسته است، اما سبعه معلقه اشعار عرب با هنر ادبیات عربی آمیخته شده و ماندگار شده و هنوز هم هست.

وی با اشاره به ژرفایی و نفوذ هنر، گفت: عاشورا متعلق به شیعیان است، اما تابلو عصر عاشورا استاد فرشچیان به عنوان اثر هنری در سازمان ملل پذیرفته شده است، بنابراین شما می‌توانید در همه زمینه‌ها با بهره‌مندی از هنر خود نفوذ کنید، همانطور که دیگران از این ظرفیت استفاده می‌کنند و امروز یکی از مراکز مهم تأثیرگذار دنیا هالیوود است.

معجزه پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم با هنر تجلی یافته است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با اشاره به جایگاه و اهمیت هنر در اسلام، تصریح کرد: ما افتخار می‌کنیم که در میان ادیان برحق دنیا، معجزه پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم آمیخته با هنر است.

وی افزود: معجزه حضرت عیسی علیه‌السلام، زنده کردن مردگان است، عصای حضرت موسی علیه‌السلام از آیات و معجزات الهی است اما هنری نیستند، اما آن پیامبری که معجزه اش در هنر تجلی یافته و تا کنون کسی نتوانسته همانند آن را بیاورد، کتاب قرآن معجزه پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم است.

دین اسلام با هنر آمیخته شده است

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه دین اسلام با هنر آمیخته شده است، گفت: ائمه از سلاح هنر برای امر به معروف و نهی از منکر استفاده می‌کردند برخلاف ما که در بحث امر به معروف و نهی از منکر به اصطلاح شلاق و ابزار زندان و حبس فکر می‌کنیم؛ همچنین نمونه‌های مستقیم سیره اهل بیت علیهم‌السلام در استفاده از هنر در زمینه‌های بسیاری وجود دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی در ادامه بیان داشت: اولین مرکزی که بازدید کردم، مجموعه اداره آموزش‌های مهارتی فرهنگی بود که پیشنهاد کردیم نظام‌نامه جامعی تدوین شود تا چارچوب کار مشخص شود.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز هنر و رسانه، اظهار داشت: جلسات متعددی جهت راه‌اندازی این مرکز صورت گرفته که امید است به خواست خداوند، مصوبه آن در تشکیلات جدید گرفته شود.

تشکیل شورای نشر آثار ترویجی در جامعه‌الزهرا(س)

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با اشاره به لزوم نشر آثار ترویجی در انتشارات جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، عنوان کرد: در گذشته در مرکز انتشارات جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تنها آثار پژوهشی منتشر می‌شد و ما شورای نشر آثار پژوهشی را داشتیم، اما تشکیل شورای نشر آثار ترویجی نیز در دستور کار قرار گرفته است که اعضای  شورا تشکیل شدند و فراخوانی داده می‌شود تا آثار ترویجی را هم پشتیبانی کنیم.

وی در ادامه به راه‌اندازی نمایشگاه سالانه در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و گفت: ما آمادگی داریم که نمایشگاه سالانه تفکیک شود و بخش هنری در این نمایشگاه گنجانده شود و نمایشگاه‌های متنوع هنری در این نمایشگاه برنامه‌ریزی شود.

هنرمندان از ظرفیت هنر در مسیر خدمت به اسلام و انقلاب استفاده کنند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی تصریح کرد: پیشنهادات خوبی از سوی اساتید و هنرمندان اداره آموزش‌های مهارتی فرهنگی ارائه شده است که برخی باید، در مدیریت تصمیم‌گیری شود و برخی از طریق پیگیری مسیر اداری و ارائه به شورای سیاست‌گذاری است.

وی یادآور شد: ما مصوبه تمام رشته‌های جاری جامعه‌الزهرا علیهاالسلام را داریم و مصوبه برخی رشته‌های جدید را هم پیشنهاد دادیم، همچنین پیشنهاد تولید محتوا و کتب به جای پایان‌نامه نیز در حال بررسی است.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در پایان با اشاره به اینکه ظرفیت‌های مناسبی در این مجموعه فاخر وجود دارد، اظهار امیدواری کرد که هنرمندان و هنرجوان با اخلاص و معرفت و در مسیر خدمت به اسلام و انقلاب از این ظرفیت استفاده کنند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha