پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 489715
۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
حجت الاسلام صاحبقرانی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، مردمی ماندن تشکل ها را مورد تاکید قرار داد و قوام، بقا و ارزش آن را در مردمی بودن، دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی گلستانی، در دیدار با اعضای کانون مداحان و شاعران آئینی مشهد مقدس، مردمی ماندن تشکل ها را مورد تاکید قرار داد و قوام، بقا و ارزش آن را در مردمی بودن، دانست که البته حاکمیت هم وظایفی دارد و باید نظارت، هدایت و ساماندهی خود را داشته باشد.

وی با اشاره به جایگاه مداحی در آستان اهل بیت(ع)، گفت: ذاکری ائمه اطهار(ع) توفیق بزرگی است که خداوند روزی شما کرده زیرا یکی از جلوه های محبت و پیوند مردم با این خاندان، برپایی آیین ها و مجالس مذهبی است و مداحی در فرهنگ ما جایگاه والایی دارد چون بسیار تاثیرگذار و فرهنگ ساز است.

وی در ادامه  با اشاره به نگاه رهبر معظم انقلاب نسبت به شهر مشهد، آن را مایه افتخار دانست و یادآور شد: مشهد یک شهر نیست بلکه در واقع یک کشور محسوب می شود و در جهان اسلام مورد توجه است که از همین رو اگر جریان کانون مداحان و شاعران آئینی سامان پیدا کند، این امر در سایر شهرها نیز به طور موفقیت آمیزی انجام می شود.

حجت الاسلام صاحبقرانی افزود: تعداد مداحان و تشکل های دینی در مشهد و استان خراسان رضوی نسبت به شهرهای دیگر بیشتر است و این کار را سخت تر می‌کند لذا برای پیگیری کارها و حل مسائل آن، نیاز به کار جهادی داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: صفا و معنویت حاکم در جلسات مذهبی به خاطر آن است که این جریان برخواسته از عنایت اهل بیت(ع) و اراده مردم است و جریان مداحی و هیئت مذهبی به کانون ولایت وصل می باشد نه اینکه به پول و بودجه متصل باشد.

وی با تاکید بر اینکه کارها باید برای خدا باشد تا ذات حق تعالی نیز انسان را یاری کند، خاطر نشان کرد: اتحاد مجموعه های فرهنگی زمینه تعامل و هم افزایی و رفع مشکلات را فراهم می‌کند و نکات و رهنمودها می تواند در پیشبرد اهداف به‌ویژه در گام دوم انقلاب اسلامی مؤثر باشد.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha