پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حضور فعال و پرثمر مرکز نشر هاجر در نمایشگاه کتاب

حوزه/ مرکز نشر هاجر، ناشر تخصصی زن و خانواده، همزمان با گشایش سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران؛ ۲۳ عنوان کتاب در موضوعات زن و خانواده، روان شناسي، ادبيات، مهدویت، فلسفه و كلام، معارف قرآني، سيره اهل بيت(ع)، احكام و چندين موضوع ديگر چاپ و روانه بازار کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران،  مرکز نشر هاجر، ناشر تخصصی زن و خانواده، همزمان با گشایش سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران؛ 23 عنوان کتاب در موضوعات زن و خانواده، روان شناسي، ادبيات، مهدویت، فلسفه و كلام، معارف قرآني، سيره اهل بيت(ع)، احكام و چندين موضوع ديگر چاپ و روانه بازار کرده است.

بر این اساس؛ از آثار ارزشمندی كه در اين نمايشگاه براي اولين بار ارائه مي گردد مي توان به موارد ذیل اشاره کرد:

* فرهنگنامه فاطمی علیهاالسلام

این فرهنگنامه در 7 جلد چاپ شده است که با بهره گیری از 1500 منبع فریقین، تمام ابعاد زندگی حضرت فاطمه(سلام الله علیها) را در دو بخش منظومه زندگی و رفتار فاطمی (شامل سيره عبادی و قرآنی، علمی، فرهنگی و هنری، سيره اجتماعی، سياسی، اقتصادی و...) و مجموعه گفتار و سخنان(تحليل محتوا و شرحِ خطبه‌ها، دعاها، وصایا، زيارات و تعقيبات، اشعار و...)، بررسی نموده است. و در نهایت شخصیت ایشان از منظر علما و اندیشمندان اهل سنت، خواص، مستشرقین و غربیان پی گرفته شده است.

این فرهنگنامه حاصل تلاش 7 ساله مرکز نشر هاجر می باشد.

* چگونه سخنرانی کنیم

همه ما انسان ها دوست داریم خوب صحبت کنیم و فن بیان خوبی داشته باشیم تا از آن به عنوان ابزاری مفید جهت رشد و موفقیت و رسیدن به اهدافمان بهره ببریم. سخنران شدن، به دست آوردن فن بیان و خوب صحبت کردن، مهارتی اکتسابی است و هر کس بخواهد این مهارت را در خودش تقویت کند و خود را مجهز به این سلاح پر قدرت بکند می تواند با یادگیری دانش این مهارت و تمرین درست و اصولی در این زمینه  مهارت خود را افزایش دهد.

این کتاب موارد مهم در ارائه یک سخنرانی موثر را به شما ارائه می دهد.

* مهارتهای زندگی

بسیاری از انسان ها در برخورد با مسائل مختلف زندگی فاقد توانایی لازم و مهارت های مقابله با آن هستند و به همین سبب در مواجهه با مسائل و مشکلات زندگی روزمره و مقتضیات آن، آسیب پذیرند.  در هر مرحله زندگی برای بهتر زیستن به مهارت هایی نیاز داریم. این کتاب مهارت های لازم را به طور جامعی گردآوری نموده است.

* عرفان نظری

عرفان و مباحث مرتبط با آن از مهمترین حوزه های فکری اسلام است. این نوشتار یک دوره عرفان اسلامی با گرایش عرفان نظری است و علاوه بر مباحث کلی عرفان نظری از جمله وحدت شخصی وجود، انسان کامل، ولایت و... به کلیات این بحث، همچون تعریف، روش، ضرورت و تاریخ عرفان، عرفای نامدار و... پرداخته است.

* حضور فعال و پرثمر مرکز نشر هاجر در نمایشگاه کتاب

با عنایت به استقبال گسترده اقشار مختلف مردم از برگزاری مسابقات فرهنگی و دینی جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی توسط این مرکز، در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب طی سالهای گذشته، امسال نیز اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی با جوایز ارزنده (روزانه به 3 نفر از شرکت کنندگان هر یک به مبلغ یک میلیون ریال) نموده است؛

علاقه مندان جهت شرکت در این مسابقه می توانند از طُرق زیر اقدام نمایند:

الف) رادیویی: با همکاری رادیومعارف از روز شنبه 7 تا جمعه 13 اردیبهشت – ساعت 30/16 الی 50/16 در برنامه صدای کتاب.

ب) حضوری: مراجعه به غرفه مرکز نشر هاجر در نمایشگاه بین اللملی کتاب تهران تهیه کتاب و سوالات مسابقه.

ج) اینترنتی: مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی مرکز نشر هاجر به آدرس www.Hajarpub.ir و دریافت فایل کتاب و سوالات مسابقه.

همچنین از عموم علاقمندان به کتاب و کتابخوانی دعوت می شود از غرفه مرکز نشر هاجر در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید نمایند.

آدرس غرفه مركز نشر هاجر در نمايشگاه كتاب: سالن ناشران عمومی - راهرو 11 - غرفه 7

نشاني مركز نشر هاجر:  قم - بلوار معلم -  مجتمع ناشران - واحد114   

تلفن دفتر مرکزی: 02531015

پیامک: 100031015  

گفتنی است؛ مركز نشر هاجر در راستای اعتلای فرهنگ اسلامی، حفظ حرمت و حریت قلم، حراست از جایگاه والای علم و اندیشه آمادگی دارد آثار بانوان را در تمامی موضوعات، و آثار آقایان در موضوع زن و خانواده، دریافت و در صورت حائز شرایط لازم، به چاپ و نشر برساند. این انتشارات مفتخر است که مرجع مراجعه بانوان نویسنده می باشد و توان خویش را برای چاپ و ارائه آثار بانوان این سرزمین به کار گرفته است. ۳۱۳/۴۲

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha