جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 489734
۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
بازدید معاون هماهنگ کننده سپاه قم از خبرگزاری حوزه

حوزه/ سرهنگ پاسدار مهدی کبیری پور، معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) قم عصر امروز از خبرگزاری حوزه بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،سرهنگ پاسدار مهدی کبیری پور، معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) قم عصر امروز با حضور در ساختمان رسانه حوزه های علمیه از خبرگزاری حوزه بازدید کرد.

بر اساس این گزارش: سرهنگ کبیری پور ضمن بازدید از بخش های مختلف رسانه حوزه در نشستی با حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه بر همکاری بیش از پیش این رسانه رسمی حوزه در انتشار فعالیت های فرهنگی سپاه تاکید کرد.

وی کار در رسانه را بسیار سنگین و خطیر برشمرد و گفت: از مطالب حوزه نیوز برای کارهای تحقیقاتی استفاده کرده ام و برای خیلی از مطالب دینی به خبرگزاری حوزه مراجعه می کنم و خیلی گره گشا است.

معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابی طالب (ع) بیان داشت:مطالبی که در خبرگزاری حوزه  منتشر می شود، کمک می کند که چارچوب های اصلی دین شناخته شود.

وی با ابراز خرسندی از فعالیت های رسانه حوزه اظهارکرد: امیدواریم خبرگزاری حوزه در مسیر پیشرفت خود روزی به جایگاهی برسد که اگر کسی در هر نقطه از جهان خواست با اسلام راستین آشنا شود به حوزه نیوز مراجعه کند.

در ادامه این نشست، حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه و رئیس مجمع بسیج رسانه استان قم گزارشی از فعالیت های رسانه رسمی حوزه ارائه داد.

وی با بیان این که بر اساس منابع رسمی و بین المللی، مخاطبان خبرگزاری حوزه نسبت به ۲ سال قبل ، حداقل ۲ برابر شده است افزود: این آمار مربوط به سایت حوزه نیوز و در حالی است که امروز بسیاری از مردم به سایتها مراجعه نمی کنند و صرفا اخبار را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند. در شبکه های اجتماعی نیز تعداد درگاه های خبرگزاری حوزه از ۲ به ۱۹ رسیده و مخاطبان مستقیم در این شبکه ها از ۲۲ هزار به ۱۳۰ هزار نفر رسیده است که بسیاری از این مخاطبان، خودشان در فضای رسانه ای یا رسالت تبلیغی محل رجوع طیف های وسیعی از اقشار مختلف اند.

صدرایی گفت: فضای نقد و مطالبه گری و نیز شنیده شدن صدای طلاب جوان از سیاست های خبرگزاری در سال های اخیر بوده که با استقبال بسیاری از مدیران و مسئولان نهادهای حوزوی به ویژه آیت الله اعرافی همراه شده است.

وی تعامل رسانه های دینی و همسو را بسیار مهم ارزشمند و سازنده برشمرد و در این زمینه بیان داشت: خبرگزاری حوزه ارتباط با رسانه ها را گسترش داده و در ۱۸ ماه اخیر، بیش از ۱۱۰ نشست با فعالان، مدیران و اصحاب رسانه داشته ایم.

صدرایی عارف با اشاره به انتشار هفته نامه افق حوزه به عنوان تنها نشریه خبری حوزه های علمیه گفت: هفته نامه افق حوزه، تنها نشریه مکتوب حوزه است که امروز مورد توجه و اعتماد بزرگان حوزه  است.

وی رویکرد نشریه افق حوزه در زمینه تولید ویژه نامه های تخصصی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در سال گذشته ۱۴ ویژه نامه تخصصی در موضوعات متنوع به چاپ رسید.

مهدی تاجیک، مسئول سازمان بسیج رسانه استان قم نیز که در این جلسه حضور داشت با تاکید بر تربیت نیروی انقلابی و  برگزاری دوره های سواد رسانه ای گفت: چنانچه حمایت های لازم صورت بگیرد، بسیج رسانه آماده است تا در زمینه کادرسازی رسانه ای اقدامات جدی را دنبال نماید. همچنین پیگیر هستیم تا امکانات رفاهی و محیط های آموزشی مناسب برای خبرنگاران استان فراهم نماییم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha